Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71051Neprofesionalita, Nevyřízení reklamace.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2023, před rokem

Jessika Kirsch

Znění stížnosti

Objednala výrobu site proti hmyzu na 3 okna v byte. 2 okna standartní jednokřídlé a druhy okno velké dvoukřídlé. Objednala profesionální službu na okna https://volitaservis.cz/

Přijel pan udělal záměry, ještě od začátku ptala proc taková velká cena za 3 site, říkal ze 1 okno moc velké a vůbec mne nenapadlo ze je tam nějaká chyba. Zaplatila zálohu a za 3 týdne mne přijeli montovat tu sit.
2 okna ok, ale to 3 okno dvoukřídlé udělali mne sit na cele okno, co je úplně blbost nikdo nedělají sit na cele okno. Pan který to montoval take s tim souhlasil ze je to blbost a odvezl tu sit zpátky a řekl aby to dořešila s tím panem který byl na zaměřeni. Předávací protokol mam a tam jasno napsáno ze proběhla instalace jenom na 2 okna doplatek až po dodaní 3ks site.

Panu který byl na zaměřeni oken ukázala na horní okna ze všechny sousedi ma sit a ja potřebuju take stejné jako mají ostatní. Všechny sousedi v dome a v okolí všude udělaná ta sit na půlku okna na tu aktivní cast s klikou která vždycky otevírají.

Ja to hned napsala a vysvětlila situaci. Řekla bud mne tu sit předělají na půlku a cena samozřejmě sníží (coz velmi jednoduchá úprava) nebo mne vrátí peníze za tu 3 sit a odstupuju od smlouvy. Na co dostala odpověď' ze
"Bohužel vám nemůžeme vrátit peníze. Jediné co vám mohu nabídnout je, že nemusíte doplácet zbytek peněz když nechcete tu poslední síť."
V objednávce a zálohové faktuře nebylo rozepsaný rozměry každého okna a bylo napsáno všechno do hromady 4,87m² proto vůbec mne nedopadlo ze je to úplný podvod zákazníka, nejsem odborník a proto takový věci nerozumím.

ještě zaplatila za výjezd technika a montáž 3 sítí po faktu mam jenom 2. byla to chýbá na straně dodavatele přesně na tom panu, ktery mne toto blbe zaměřil.

Zatím nemam ani třetí sit ani peníze zpátky a protahuji čas už skoro 3 měsíce nemůžeme vyřešit tuto situace.
Objednala "Profesionální servis", a proste chtěla sit na okno jako mají všichni ostatní lidi v dome, nejsem odborník a vůbec tomu nerozumím proto objednala "Profesionální službu".
ale na zaměřeni pan mne nezeptal chci sit na půlku nebo na cele okno, a nic neřekl (neporadil s tím) ze obyčejnou to dělají na půlku okna na tu aktivní cast a je nevěřím ze člověk který odborník to nevěděl. Udělal to schválně s tím aby zaplatila vice peněz i když řekla ze chci jako ostatní sousedi a on to věděl.

Pokud by v zálohové faktuře psali rozměry na každý okno možno ja by to všimla ještě na začátku.
Naposled uz zmatena tento situace (poslala hodně tech mailu, ale vedeni na to úplně nereaguje, celková komunikace vždy proběhala s tím panem který byl na zaměřeni) řekla aby mne tu sit přivezli a papír ze nic nedlužím a ja to upravila sama na vlastní náklady, ten pan podvodník napsal ze budu muset zaplatit za to celkovu částku.
Nechápu proc musím ještě platit za to co neobjednala a chyba byla na straně dodavatele ze ten zaměř byl spatny.
Znova napsala a okopírovala odpověď' kteru mne poslal ten pan před tím "Bohužel vám nemůžeme vrátit peníze. Jediné co vám mohu nabídnout je, že nemusíte doplácet zbytek peněz když nechcete tu poslední síť."
na co dostala odpověď': "Bohužel v současnou chvíli vám nemůžeme vrátit peníze. Rádi vám dovezeme síť do okna a vy zaplatíte zbytek peněz. Ale jiné řešení to nemá. Děkuji za pochopení."

Ted' nevím co s tím peníze vrátit nechtějí, předělovat take, za vlastní chybu ještě chtějí aby ja doplatila, ale ja doplácet nic nechci proc by mela přebírat zboží které neobjednávala a doplácet za to co nemůžu použít.

Naproste podvod zákazníka, okrádají lidi a vůbec neprofesionální služby, nechtějí odpovídat za vlastní chybu.


Produkt

Fixné sítě proti hmyzu VOLIFIX- Barva: Diamond zlaty dub 4,87m² | Montáž okenní síťky proti hmyzu = 3 ks | Výjezd technika = 1 ks


Požadované řešení

Bud mne vrací peníze - toto je ideální varianta nechci mít nic společného s této firmou, nebo úplně předělat sit a tím pádem nemusím nic doplácet protože sit na půlku okna stoji levnější, coz ulpěn pokrývá tu zálohu kteru už jsem zaplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2023 14:22, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu, je nutné podat reklamaci, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Spotřebitel však v tomto případě bude muset prokázat, že si objednal síť pro polovinu okna, nikoliv pro okno celé.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2023 18:48, před rokem

Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít, aniž bude dosaženo smírné dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 13:40, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.