Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Zakoupila jsem zboží přes Vinted, ale nebylo mi vůbec doručeno (dopravce DPD z kapacitnich důvodů uložil zásilku v jinem městě). Kontaktovaka jsem zakaznickou podporu Vinted (přes tlacitko "Mam problém"), kde mi bylo doporučeno buď vyzvednout zasilku v jinem městě nebo počkat na vrácení zboží odesílateli a následně kontaktovat Vinted pro zrušení transakce a vrácení peněz. Zvolila jsem druhou možnost, ale následně jsem dostala odpověď, ze zásilka je jiz mimo systém a penize vratit nelze. Jak nyní postupovat? Predem diky za pomoc!
Vrácení peněz od Vinted
|
Tweet |
Jestliže zásilka nedorazila, doporučujeme spotřebiteli nahlásit problém přímo v konverzaci s prodávajícím společně s podáním žádosti o vrácení peněžních prostředků, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Objednávka by tak měla být pozastavena, dokud žádost nebude ze strany společnosti posouzena. V žádosti je vhodné uvést:
- celé jméno,
- adresu,
- adresu pro doručení objednávky (tj. výdejna / výdejní box / adresa domů),
- očekávané datum doručení,
- číslo pro sledování,
- datum reklamace ztracené zásilky (tj. aktuální datum),
- popis objednávky.
Celou situaci by následně měla společnost prošetřit, popř. předat problém k vyřízení přepravci.
Podle bodu 8.1.1. obchodních podmínek společnosti také platí, že jakmile bude předmět potvrzen jako ztracený během přepravy, bude prodávajícímu na stránkách společnosti Vinted vyplaceno odškodné (limity odškodného pro prodávající jsou uvedeny zde: https://www.vinted.cz/help/1018). Společnost Vinted pomůže prodávajícímu s procesem odškodnění a sdělí mu, zda musí učinit nějaké kroky nebo poskytnout nějaké informace a jaké lhůty musí dodržet. V případě sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy se budou za správné považovat informace poskytnuté přepravní společností, dokud uživatel v řádném termínu neposkytne společnosti Vinted důkazy potvrzující opak.
Jestliže tedy spotřebitel postupoval dle pokynů společnosti a prokázal, že zásilka nebyla doručena na zvolené výdejní místo, měla být objednávka pozastavena a následně mělo dojít k navrácení peněžních prostředků. V opačném případě by se mohlo jednat i o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebiteli doporučujeme se na společnost znovu obrátit s žádostí ohledně prošetření celé situace. Zároveň je vhodné v žádosti uvést všechny potřebné údaje (viz výše), popř. doložit oznámení o uložení zásilky na jiném výdejním místě.
Společnost Vinted s.r.o. je možné kontaktovat i prostřednictvím e-mailu: legal@vinted.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít, aniž bude dosaženo smírné dohody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.