Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.6.2015 jsem si objednala zboží na e-shopu Sheinside.cz – černé šaty s holými zády ve velikosti "S" - cena 699,- Kč. Tuto částku včetně poštovného (60 Kč) - celkem 759 Kč - jsem uhradila okamžitě, tj.11.6.2015. Zboží bylo avizované jako "skladem" s dodací lhůtou do dvou dnů. Vzhledem
Na stránkách je uvedena jako kontaktní osoba a provozovatel e-shopu.
Platbu jsem provedla převodem z účtu, doklad o zaplacení mám k dispozici.
Platba prostřednictvím stránek do dnešního dne nebyla potvrzena, ačkoliv číslo účtu sedí. Proto jsem e-mailem zaslala dotaz, zda platba proběhla v pořádku a kdy mohu zboží očekávat. Dotaz, kdy zboží dorazí jsem opakovala ještě prostřednictvím dalších dvou e-mailů a dvou zpráv v rámci kontaktního formuláře na webových stránkách www.sheinside.cz. Rovněž jsem se snažila kontaktovat firmu telefonicky - bohužel vše neúspěšně.
Do této chvíle jsme neobdržela žádnou zprávu o zaplaceném zboží - objednávka č. JYWQQAUVV.
Na uvedený telefonní kontakt se nemohu dovolat.
24.6. byl odeslán informační e-mail, že odstupuji od smlouvy v případě, že do 1.7. nebude zboží doručeno. Dopis byl odeslán i prostřednictvím České pošty.
Černé šaty s holými zády, velikost S
1) Dodat zaplacené zboží - do 1. července 2015
V případě žádné reakce
2) Odstoupit od smlouvy => vrácení peněz, a pokud se tak nestane:
3) Předžalobní oznámení
4) Soudní žaloba
5) Nahlásím ČOI a budu sdílet informaci o nesolventním E-shopu Sheinside.cz
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Byl-li prodávající kupujícím několikrát bezvýsledně vyzván k dodání zboží, lze takovou výzvu považovat za stanovení dodatečné lhůty.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku na internetových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
Pokud prodejce nesplní svůj závazek ve sjednané lhůtě, nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním závazku. Dlužník v prodlení dále odpovídá za škodu, která tímto prodlením může vzniknout věřiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin, případně přestupek. V takovém případě lze zvážit informování Policie ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Dobrý den,
prosím ozvěte se přímo na nového majitele eshopu na email info@sheinside.cz.
Děkuji.
Dobrý den,
dne 19. července mě z eshopu kontaktovali s tím, že do konce měsíce mi vrátí peníze za nedodané zboží. V případě, že tomu skutečně tak bude, nic již nestojí v uzavření této stížnosti.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a její případné uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k vývoji případu vyjádřit. Stížnost proto uzavíráme.