Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Popis mých závad a vyjádření Alzy
Dobrý den,máme pro vás skvělou zprávu ohledně vaší reklamace ***. Přestože autorizovaný servis neuznal závadu "slabá baterie 2-3 hod v běžné režimu , nadmerné přehřívani až dosahuje k tačpedu
nepříjemné teplo , po xxxx reinstalaci se neustale sekají neodpvídají často aplikace časté
nepřečtení otisku prstu na odemykání pc je nutné zadat kod ( pin) , výkon neodpovídá
parametru dané kofiguraci, žádám o odstoupní od kupní smlouvy jedná se o seriovou vyrobu
produkce tím pádem se budou závady opakovat" a zamítl reklamaci, rozhodli jsme se, že cenu mimozáruční opravy ve výši 600 Kč uhradíme my. Až bude oprava vyřízená, ozveme se.
Věříme, že vás naše rozhodnutí potěší. Nejlepší zákazník je totiž spokojený zákazník. V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Vaše Alza.cz P.S. Doufáme, že jste si vybrali svou smůlu a opravený produkt vám bude dlouho sloužit.
Po návstěvě Alzy bylo sdělěno, že závada je ve údajně ve softwaru, tak že se to nestahuje na záruku.a oni ji zaplatí. Ale počítač jsem kupovala komplet na Alze. Zjistila jsem, se již neprodává. A u počítače je beztarostný Dell servis.
Notebook Dell inspiron 15(5510) Silver. datum zakoupení 11.5.2023. seriové číslo ***
Žádám o odstoupení od kupní smlouvy, jak jsem to již uvedla v podání reklamace. Jak jsem sdělila na Alze, že stále trvám na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu případných opakovaných reklamací mě jako zákazníkovi,který počítač potřebuje ke každodenní práci stále nabíhá ušlý zisk.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podle § 2169 občanského zákoníku platí, že kupující může v rámci reklamace požadovat primárně odstranění vady. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Odstoupit od smlouvy pak může například v případě, že prodávající vadu odmítl odstranit nebo pokud se vada projeví opakovaně (viz § 2171 odst. 1 OZ).
Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Mimo to platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Pokud by tedy bylo odstoupení od smlouvy nepřiměřeně nákladné oproti opravě zboží, může podnikatel zvolit opravu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Odstup od kupní smlouvy je možný do 14 dnů od převzetí produktu. Jelikož tato lhůta již uplynula, protože zboží bylo zakoupeno i převzato v květnu tohoto roku, nevzniká na odstoupení od kupní smlouvy bohužel nárok.
Reklamace byla předána autorizovanému servisu, který zařízení opravil v souladu s platnou legislativou. Zařízení je tedy opravené a připravené k vyzvednutí na pobočce. Zařízení je nejdříve třeba vyzvednout a vyzkoušet. Pokud by se i přes opravu závada opakovala, bude třeba založit novou reklamaci, kterou opět pošleme na posouzení do servisního střediska.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost.
V souladu s naším původním vyjádřením se domníváme, že reklamace byla společností vyřízena v souladu se zákonem (po právní stránce, posouzení vady není v naší kompetenci). Spotřebitelce tedy doporučujeme notebook převzít a případně založit novou reklamaci nebo využít soudního znalce.
Jestliže se spotřebitelka domnívá, že reklamace nebyla vyřízena v souladu se zákonem, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (viz původní vyjádření).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla reagovat na vývoj stížnosti, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.