Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#71093Nezákonné vyřešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2023, před rokem

Tomáš Hladký

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 4. 10. 2023 byla na mou osobu vráceno zboží společnosti CZC.cz s.r.o., (IČO: 256 55 701, se sídlem U Garáží 1611/1, Holešovice, 170 00 Praha 7) na jedné z jejich prodejen "Brno Pekařská".
Jednalo se o počítačový zdroj Corsair SF600 zakoupený 14
04.2018. Záruční doba zařízení garantovaná prodejcem byla 7 let.

Zařízení nefunguje správně a proto bylo reklamované. Reklamace byla přijata bez problému. Stav: "Známky běžného opotřebení." Dodané příslušenství: Neoriginální obal, zdroj. kabely.

Dne 12.10.2023 mi do mailu došlo zamítnutí reklamace s vyjádřením prodejce:

"Vyjádření technika: #N07 - Záruční reklamace neuznána. Pro řádné otestování a odeslání do autorizovaného servisu je třeba zaslat kompletní produkt včetně veškerého příslušenství. Vráceno zpět. "

Již 12.10.2023 jsem Alze rozporoval že i dle ČOI a např. Článku "DTest" není kompletní balení - v tomto případě rozhodně už vůbec ne obal k reklamaci nutný.

K mailu jsem přiložil odkaz na článek ČOI:
https://www.coi.cz/faq/6-musim-spolu-s-reklamovanym-zbozim-predat-puvodni-obal-a-veskere-prislusenstvi/

Slušně jsem poprosil prodejce a kontrolu a případné vyřešení reklamace, protože její reakce nebyla dle zákonů ČR adekvátní. V tomto stavu a s tímto vyjádřením jsem odmítnul reklamaci převzít.

Dne 17.10.2023 mi však společnost CZC odepsala, že na svém vyjádření trvá a že záruční reklamaci, na kterou mám ze zákona dle kupní smlouvy nárok, zamítá.

Do přílohy zasílám nákupní doklad, doklad o příjmu reklamace, emailovou komunikaci a vyjádření servisu.

Prosím o prošetření daného případu. Postup společnosti mi přijde zcela neadekvátní vůči zákazníkovi a nemohu s ním souhlasit. Vyjádření že servisní středisko nemůže otestovat zařízení bez kompletního balení (obalu) je opravdu zcestné. To že prodejci jeho partnerský servis zamítne reklamaci kvůli nekompletnímu zboží můj problém opravdu není a upřímně si spíše myslím že v tomto případě jde o nekalé jednání prodejce který se chce vyhnout své povinnosti která s reklamací souvisí.

Děkuji za vyřízení
Tomáš Hladký


Produkt

Počítačový zdroj Corsair SF600


Požadované řešení

V případě nemožnosti vyřešení reklamace výměnou zboží žádám o dobropis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2023 07:37, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

V tomto případě tedy záleží, co bylo ohledně reklamace v prodloužené záruce mezi stranami sjednáno.

Obecně platí, že při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat též příslušenství (např. nabíječku), pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Prodávající by však mohl požadovat příslušenství věci v případě, je-li to je nezbytné pro posouzení vady (více zde: https://www.coi.cz/faq/6-musim-spolu-s-reklamovanym-zbozim-predat-puvodni-obal-a-veskere-prislusenstvi/). Domníváme se však, že požadování originálního obalu by v tomto případě bylo nepřiměřené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.