Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#7111Společnost nutí občany po odstoupení od smlouvy / z jejich viny/ si zakoupit jejich přístroj

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 24 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2015, před 10 lety

Libuše Kolmašová

Znění stížnosti

Vážení, v lednu jsem uzavřela smlouvu s firmou Vodafon. Před podpisem smlouvy mi pracovník firmy sdělil, že budu platit pronájem přístrije ve formě 100 Kč.Neinformoval mne, že můžu do 1 měsíce odastoupit.6 měsíců jsem měla stálé problémy s načtením stránek až 3 hodiny čekání.Stále jsem si stěžovala ale nikoho to nezajímalo. Protože jsem vůbec nenohla pracovat s notebookem,po půl roce mne to přestalo bavit a žádala jsem oodstopení od smlouvy kvůli naprosto nedostačujícím službám.Od 8.6.2015 jsem u jiné firmy PSWNET Zlín a jsem spokojená.Nyní mne nutí firma Vodafon abych zaplatila jejich přístroj a nějaké poplatky což dělá přes 3000 Kč. Můj případ se týká všešch občanů v republice. Co já budu dělat s přístrojem Vodafonu jako důchodkyně v 70 letech? Přístroj nebudu používat, k ničemu mi neslouží a je neprodejný.Odstoupení od smlouvy jsem neudělala ze svého rozmaru,ale kvůli naprosto nedostačujícím lépe řečeno skoro žádným službám.Vina není na mojí straně.Z jakého stanoviska mám platit poplatky a kupovat přístroj, který mi k ničemu už neslouží? Prosím o pomoc.Odstoupení od smlouvy jsem udělala doporučeným dopisem,takže je podle zákona právoplatné.Firma Vodafon mne také nutí, abych udělala odstoupení přes jejich formulář a podepsala, že zaplatím poplatky a jejich přístroj, což jsem odmítla.Prosím o pomoc nejem pro sebe,ale také pro další občany,kteří mají stejný problém s touto firmou.Velmi Vám děkuje Mgr L. Kolmašová


Produkt

internet byl vedený na číslo 777144219


Požadované řešení

Dotazem ve firmě a prosím o radu, jak postupovat.Nejsem ochotna platit poplatky ani přístroj přes 3000 Kč. Přístroj jsem vrátila dop.poštou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2015 10:26, před 10 lety

Dle § 63 odst. 1 písmena p) zákona o elektronických komunikacích, v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, musí smlouva obsahovat informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Z uvedeného vyplývá, že zákazník operátora se závazkem na dobu určitou má právo ze zákona ukončit závazek s operátorem předčasně a operátor v takovém případě může požadovat úhradu spojenou s předčasným ukončením takové smlouvy, která však nesmí být dle zákona o elektronických komunikacích vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Účastník je rovněž povinen doplatit i jinou výhodu, kterou ze smlouvy získal, nejčastěji doplatit zvýhodněný telefon.

Co se týče samotného uzavírání smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací není zákonem stanovena písemná forma a lze ji tedy uzavřít i ústně nebo prostředky komunikace na dálku (telefonem, či elektronicky). Již samotným uskutečněním telefonického hovoru mohou účastníci fakticky uzavřít smlouvu a následné zaslání smluvních dokumentů v písemné formě má již pouze deklaratorní charakter. Zvláštní pravidla platí pro takto uzavřené smlouvy přes internet či přes telefon (prostředky dálkové komunikace) nebo mimo prostory obvyklé k podnikání (na ulici či při podomním prodeji). Od takových je možné odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. Operátor však musí všechny informace o smlouvě shrnout a zaslat v písemné podobě zákazníkovi. Lhůta na odstoupení od smlouvy běží až od předání všech informací, tedy od doručení písemného vyhotovení smlouvy. Platná právní úprava odstoupení od účastnické smlouvy se nachází v § 63 odst. 9 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Vůči komu a kam doručit odstoupení od uzavřené smlouvy musí operátor účastníka informovat nejpozději při uzavírání smlouvy (např. přímo ve smlouvě nebo v podmínkách připojených ke smlouvě). Jinak platí, že se odstoupení zasílá podnikateli na adresu sídla nebo jiného místa podnikání či na jeho emailovou adresu. Zákon nestanoví písemnou formu, proto je možné odstoupit od smlouvy i po telefonu. Avšak z důvodu lepší prokazatelnosti tohoto právního jednání lze doporučit formu písemnou, nejlépe doporučeně s dodejkou. Pokud operátor neinformuje v souladu se zákonem spotřebitele o možnosti odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, tato lhůta se prodlužuje o rok.

Pokud spotřebitel není spokojený s kvalitou poskytovaných služeb měl by uplatnit reklamaci vůči poskytovateli služby, a to nejpozději do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne. Reklamaci je vhodné z důvodu prokazatelnosti podávat písemně doporučeným dopisem s dodejkou. Pokud spotřebitel mohl služby využít jen částečně anebo je nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je mu poskytovatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

V případě, že spotřebitel včas uplatnil reklamaci nekvalitních služeb či špatného vyúčtování a není spokojen s tím, jak byla vyřízena, má možnost do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace podat Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Stejná lhůta běží i ode dne, kdy měla být reklamace vyřízena, ačkoli se tak nestalo. Podání námitky nemá odkladný účinek na povinnost spotřebitele hradit cenu za poskytnuté služby, na jeho odůvodněnou žádost však ČTÚ může odložit povinnost zaplatit do doby rozhodnutí o námitce. Řízení podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč, který bude v případě úspěchu přiznán jako náhrada nákladů řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2015 10:58, před 10 lety

Hezký den, paní Kolmašová,

zjistil jsem, že jste s námi už v této záležitosti komunikovala, mohu proto jen shrnout informace, které už znáte.

Kolegové vás informovali, že služba Připojení bez kabelu není neomezený přístup k internetu a řídí se podmínkami, které najdete např. na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/133,160/a_id/2137/. Když využijete více než 30 GB dat u služeb vyjmenovaných v podmínkách, dojde u nich ke zpomalení na 256 kbit/s, a to do konce zúčtovacího období.

Modem k této službě prodáváme na splátky, to znamená, že zaplatíte jen část jeho ceny a následně každý měsíc splácíte 100 Kč po dobu 24 měsíců. K tomuto účelu také podepisujete dohodu o splátkách, kde jsou všechny tyto informace uvedeny.

Pokud byste si přála smlouvu zrušit předčasně, je to možné, ale je k tomu potřeba využít formulář, který pro takový účel máme. Všechny informace včetně odkazu na něj najdete na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/134,166/a_id/2181/. Modem "vrátit" nelze, protože ho prodáváme, nepronajímáme ho. To jsem už uvedl výše.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2015 08:22, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.7.2015 19:43, před 9 lety


Libuše Kolmašová

Děkuji za informaci. Přístroj jsem vrátila,protože jsem byla informována pracovníkem před podpisem smlouvy,že to je jenom v pronájmu. Za téměř žádné služb\y jsem firmě napsala, že požaduji vrácení peněz 80% .Podle zákona jsem napsala odstoupení doporučeným dopisem, takže je to právoplatné a firma nesmí nutit občany, že jenom výhradně přes její formulář občan může odstoupit. 29.7.2015 jsem opět zaslala dop. dopis na zákaznický servis. Mgr L. Kolmašová libana21@gmail.com

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2016 16:45, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.3.2016 14:33, před 9 lety


Libuše Kolmašová

Společnost nechce uznat moje odstoupení od smlouvy,které jsem poslala doporučeně. Nutí občany udělat toto odstoupení výhradně na jejich tiskopisu. Je to nezákonné. Uznala jsem zaplatit poplatek za odstoupení,ale ne platit další rok,když 1 rok platím a užívám služby jiné společnosti. Je to nemorální a nesolidní jednání společnosti Vodafon. Zlín Mgr L. Kolmašová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2016 09:29, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2016 14:10, před 9 lety

Hezký den, paní Kolmašová,

naše vyjádření platí takové, jaké jsem už psal v červnu 2015. Stejně jsme vás opakovaně informovali také písemnou cestou.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.3.2016 16:45, před 9 lety


Libuše Kolmašová

Hodnocení:

Komentář: ZlínPokud se v České republice nezmění zákony a firmy si budou dělat co chtějí na úkor zákazníka, tak občan nic nevyřídí. Žádná konkurence neexistuje. Mgr L. Kolmašová