Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71117Prirazka k jizdnemu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2023, před rokem

Roman Strnadel

Znění stížnosti

Dne 8.10.23 byla planovana vyluka CD na trati Kurim-Brno, kterou mela nahradit autobusova doprava o cemz jsem byl informovam nadrazni pokladne ve chvili, kdy jsem si tam chtel koupit jizdenku na vlak. V pokladne mi bylo rovnez receno, ze jizdenku si koupim az v autobuse, coz mi neprislo nijak nelogicke. Autobus mel planovany odjezd v 17:01. Kdyz v asi 17:20 stale zadny autobus neprijizdel, sel jsem se do teze pokladny zeptat co se deje. S informaci, ze zadne hlaseni o zppzdeni nemaji, ze pravdepodobne jiz zadny autobus neprijede a prijede az vlak v 17:41, jsem tedy vysel pred nadrazni budovu, rozmyslet se zda pockam na onen vlak, nebo zvolim jiny zpusob dopravy. V tu chvili se vsak priritil autobus. Nastoupil jsem do nej, zadaje u ridice jizdenku. Ridic me pouhym gestem naznacil at postoupim dale do vozu. Chvili na to ke me pristoupil pruvodci s tim, ze mam zaplatit jizdne + 50kc prirazku jelikoz nemam jizdenku. To jsem prirozene odmitl jelikoz jsem si jizdenku 2x marne snazil koupit. Po kratke vymene nazoru ke me pristoupila pani s odznakem revizora, ktera do te chvile sedela na prednich sedadlech za ridicem. Musela tedy byt sama svedkem toho, ze jsem si listek skutecne koupit u ridice chtel, jak mi bylo receno v nadrazni pokladne. Presto na me i ona vyzadovala uhradit k jizdemu take prirazku. Skoncilo to privolanim pcr za ucelem stotozneni me osoby, pani revizorka si na zaklade toho vyplnila jakysi formular, ktery jsem z pochopitelnych duvodu odmitl podepsat a prevzit.
Dale jsem se pisemne obtatil na firmu Kordis, ktera mela pohledavku resit, kde jsem celou situaci popsal a ohradil se proti sankci udelene za techto okolnosti.
Zde mi bylo odpovezeno, ze udelena sankce je platna a jeji zruseni neni mozne. Dokonce me defakto oznacili za lhare jelikoz dle jakehosi audiozaznamu se situace pry odehrala zcela odlisne. Udajny audiozaznam, ktery jak doufam skutecne existuje, jelikoz musel zazmamenat take natlak ze strany pruvodciho ze pokud nezaplatim bude mi nauctovano 20000,- kc za zdrzeni vlakove souoravy, v zadnem pripade nemuze odrazet podstatu cele udalosti ve vsech jejich souvislostech.
Nebavi me patrat po tom kam se dale obracet a jak situaci vyresit. Pokutu jim platit nechci jelikoz byla udelena v rozporu s jakoukoliv moralkou a spravedlnosti. V podstate jde o plivanec do tvare jinak vzdy radne platicimu cestujicimu


Produkt

8.10.2023 Autobus nahradni prepravy na trase Kurim-Brno. Firma Kordis Nove sady 30, revizorka c. 12


Požadované řešení

Pozaduji storno pokuty v hodnote 1525,- korun, s tum ze jsem ochoten zaplatit cenu bezneho jizdneho, jelikoz jsem se bez jizdenky v autobuse neocitl vinou svoji, nybrz vinou zamestnancu cd kteri s dopravci nahradnich autobusu evidentne nekomumikuji nebo komunikuji spatne, coz je patrne z toho ze ani nevi kde si ma clovek kozpit jizdenku, stejne jako nemaji poneti o tom zda jezdi vlak nebo autobus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2023 15:12, před rokem

Pokud se spotřebitel pokusil zakoupit jízdenku u průvodčího před odjezdem, avšak průvodčí mu jízdenku neprodal, neměl by být spotřebitel následně pokutován za to, že nemá koupenou jízdenku.

Jestliže si navíc spotřebitel chtěl jízdenku koupit již na pokladně, ale byl zaměstnancem odkázán na nákup v autobuse, neměla by mu být účtována ani přirážka za nákup jízdenky u průvodčího.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.