Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#71120Odkup pohledávky č. ***

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2023, před rokem

Miroslava Vašíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
společnost M.B.A Finance mě kontaktovala s tím, že odkoupila od společnosti Gigasat s.r.o moji pohledávku. Údajně jsem před 10 lety nezaplatila 59,-, které oni koupili a chtějí ode mne položku 299,-.
Neměla jsem tušení, že společnost Gigasat vůbec u sebe eviduje nějaký dluh z mé strany. Se společností jsem před ca deseti lety ukončila spolupráci, na toto jsem našla potvrzující email, kde toto potvrzují nicméně nepíše se tam o nějakém dluhu vůči této společnosti.
Neobdržela jsem žádnou poukázku, nějaké upomínky či něco podobného. Tudíž jsem o dluhu neměla ani tušení. Nejedná se z běžného pohledu vysokou částku, ale aktuální stav dluhu je v této výši jenom proto, že jsem nebyla nikým a nijak ze společnosti Gigasat kontaktována o tomto dluhu a ozvali se až teď, kdy má toto propadnout jako promlčené. Už to je mi dost podezřelé.
Oslovila jsem společnost MBA + Gigasat, aby mi doložili, kdy a jakým způsobem mě o dluhu informovali a kdy doložili případné upomínky, které jsem ignorovala. Jsem si víc než jistá, že pokud bych o dluhu ve výši 59,- věděla, zaplatila bych jej.
Navíc v té době jsem měla účet u úplně jiné banky a nemám možnost si dohledat výpisy. O toto jsem bývalou banku požádala, zda je to vůbec nějakým způsobem možné získat a momentálně čekám na vyjádření.
Na tuto moji žádost společnost Gigasat žádným způsobem nereaguje, komunikuje se mnou společnost M.B.A. Finance, která to vede pod číslem pohledávky viz.Název stížnosti.
Společnost Gigasat mi odeslala v emailu pouze kopii smlouvy a posledních pár výpisů, které byly v rámci měsíčních plateb paušálu. Plus jeden doklad, který je sice vystavený na 59,-, ale žádným způsobem není poznat, kdy jsem jej měla obdržet a že byl doručen. Každopádně jsem neobdržěla žádné potvrzení o nějakých upomínkách či výzvách, které by mi byly zaslány.
V této chvíli to vypadá, že nechaly dluh pouze plynout do promlčecí doby a navyšovat o poplatky.
Toto jsem žádala tedy znovu a společnost M.B.A. Finance reagovala emailem, kde mi píše tohle:
Dobrý den p. Gálová,

reaguji na Váš email.

Jak byla zvolena komunikace ve smlouvě?
Zákon nijak neupravuje povinnost zasílat faktury doporučenou poštou. Pokud Vám závěrečná faktura nepřišla, měla jste původního věřitele sama kontaktovat a ověřit, zda je vše v pořádku.

Pokud trvdíte že jste výzvy k měsíčním platbám hradila, je nutné Vaše trvzení doložit.

V tuto chvíli na úhradě trváme v plné výši.
Musím Vás upozornit, že je nyní částka neustále navyšována o zákonný úrok k prodlení.

S pozdravem,

HK
Inkasní poradce

M.B.A. Finance s.r.o.
Masarykovo náměstí 1346/15
790 01 Jeseník

telefon: ***
mobil: ***
email: ***

www.mbacgroup.cz


Obracím se proto na vás o radu. Opravdu je mojí povinností dotazovat se a kontaktovat společnost, se kterou jsem měla ukončenou smmlouvu, zda jim něco nedlužím? Zvlášť pokud nemám ponětí, že po ukončení smlouvy vykázaly ještě nějaký poplatek a ten mi nebyl doručen? Pokud mi něco i zaslali poštou a nedostalo se to ke mě, tak je přece i postup poslat upomínku případně poslední varování nebo něco podobného.
Nic takového jsem neobdržela a oni sami ani nic takového mi zatím nedoložili.

Jaké jsou mé možnosti? Musím uhradit pohledávku s navýšením, přesto, že jsem po deset let nebyla informována a neměla jsem o ní tušení?


Produkt

TV Free sat


Požadované řešení

Rady jaké mám práva a jak vyřešit situaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2023 09:00, před rokem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.

Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost Gigasat s.r.o., která by mohla být případný postupitel pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu a spotřebitel tak neovlivní běh promlčecí lhůty.

Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.

V § 629 občanského zákoníku je uvedeno, že k promlčení dluhu dochází obecně po 3 letech. Jiná promlčecí lhůta je ovšem stanovena u majetkového práva, které se promlčí nejpozději uplynutím 10 let ode dne, kdy dospělo, ledaže zákon stanovuje jinou promlčecí lhůtu. Jednotlivé strany si pak mohou mezi sebou ujednat kratší nebo delší promlčecí lhůtu počítanou ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Nepřihlíží se přitom k ujednáním stanovujících kratší promlčecí lhůtu než jeden rok nebo delší než patnáct let.

O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. V tomto případě by spotřebitelka mohla namítat také promlčení dluhu.

Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 09:57, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.