Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Zakoupili jsme auto u společnosti AAA Auto, vše vypadlo v pořádku, dokud jsme se nedostavili na evidenční kontrolu a tam nám nesdělili, že tažné zařízení není zapsané v technickém průkazu, ačkoli ho tam má auto od výroby, i na základě těchto informací jsme o auto měli zájem. Již přes 2 měsíce řešíme, aby společnost tažné zapsala do technického průkazu, dnes jsme znovu telefonovali, abychom zjistili, co se děje, k autu nemáme žádné doklady, pouze kupní smlouvu a bylo nám sděleno, že se nepodařilo zapsat. Společnost nám nabídla, že nám zaplatí náklady spojené s vyřízením, ale musíme vše udělat sami, co všechno si můžeme nárokovat?
Vrátit peníze, dostat slevu, uhradit náklady
|
Tweet |
Tažné zařízení (TZ) se zapisuje do technického průkazu (TP) vozidla i do osvědčení o registraci vozidla (ORV).
Je-li vozidlo typově schválené Ministerstvem dopravy vybaveno TZ již při první registraci, TZ je řádně zapsáno v TP vozidla (kolonka č. 42).
Jako kontrolu, že vozidlo bylo schváleno včetně TZ, je možno využít databáze ZTP. V příslušném ZTP musí být TZ uvedeno buď přímo v kolonce č. 42 nebo v části "Další záznamy" jako možnost alternativního provedení vozidla.
Pokud mělo být tažné zařízení zapsané v technickém průkazu ale nebylo tomu tak, jednalo by se pravděpodobně o vadu. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V tomto případě se domníváme, že pokud společnost nabídla spotřebiteli uhrazení nákladů spojených s vyřízením zapsání TZ do technického průkazu, měla by tyto náklady skutečně uhradit a to v plné výši včetně účelně vynaložených nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Šumská,
mám informaci, že se kolegové Vaší záležitostí zabývali. Věřím, že jste o výsledku byla kolegy již informována, a že nyní je vše již dořešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.