Společnost


elamba.shop

Počet nahlášených stížností:376
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71146Jiné zboží než požadované

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2023, před rokem

Eva Hlaváčková

Znění stížnosti

Dne 15.9.2023 jsem si objednala od firmy elamba kávové šaty, chtěli jen 400 Kč, podmínka ale byla vybrat si ještě další dvoje, abych měla tu cenu. Všechny měly být za 400 Kč. Když mi konečně dorazil balíček, těšila jsem se, že vytáhnu troje krásné šaty. Jaké však bylo moje zklamání, když jsem v balíčku našla dva dámské svetry, jeden černý a jeden červený a ještě nic moc a bílé kalhoty. Kalhoty bych si neobjednala a zvláště ne bílé. Ty si musím vyzkoušet.
Snažila jsem se to tedy nějak vyřešit, ale jeden kontakt je automatický, a když jsem našla jejich mail, napsala jsem jim jeden německy a jeden anglicky. A nic. Žádná reakce. Než jsem se dozvěděla, že je to podvodný e-shop, myslela jsem si, že jde jen o záměnu zásilek, že by stačilo zjistit adresáta zásilky, která dorazila ke mně a pak se sejít a zboží si vyměnit, bohužel tak jednoduché to není. A jsem velmi zklamaná. Kdyby stejné zboží měla nějaká solidní firma, objednala bych si ho u ní.


Produkt

Bohužel o mých objednaných šatech nevím údaje, které požadujete, ale požiju čísla toho, co mi došlo. Je to černý svetr velikosti M, značka Nimanqi, červený svetr, o kterém nevím žádné údaje, nerozbalila jsem ho, protože tu zásilku nechci. A bílé kalhoty značky Kim Rogers.


Požadované řešení

Byla bych nejradši, kdybych dostala ty troje krásné šaty. Škoda, že sem nemůžu dát nějakou přílohu, abyste viděli, co jsem si objednala, a co jsem dostala. Pokud je nebudou mít, tak samozřejmě peníze zpátky. Bylo by to 1200 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2023 10:24, před rokem

Jako provozovatel webu (elamba.shop) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (elamba.shop) prostřednictvím e-mailu info@elamba.shop nebo ohpolly2023@gmail.com, který je na e-shopu označen za kontaktní e-mail, případně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu, která je na stránkách uvedena: Zátiší 2357 688 01 Uherský Brod.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a do kdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 11:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.