Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
včera jsem si vyzvedla v Mallu v Praze nevyřízenou reklamaci odšťavňovače s odůvodněním, že se jedná o mechanické poškození.
Závadou bylo, že se ulomily pacičky, držící kryt odšťavňovače.
Asi před rokem jsem ho reklamovala kvůli vyhořelému motoru + jedné ulomené pacičce v Brně a dostala jsem ho vyměněný za nový. Bohužel už předchozí reklamační dokumenty nemám, jelikož jsem dostala i novou fakturu.
Vzhledem k tomu, že pacičky jsou z celkem chatrného materiálu a už se mi stejná závada opakovala na dvou odlišných přístrojích, je jasné, že tato vada bude u tohoto typu výrobku velmi častá. Pán v Mallu mi řekl, že jsem první za 5 let, ale když se podívám na diskuse na internetu, tak si na to stěžuje více lidí. Odšťavňovač jsem používala standardně podle návodu.
Děkuji za vyjádření
Guzzanti GZ 19
Oprava, případně výměna. S odšťavňovačem jsem jinak velice spokojena.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pouze v případě, že byla prodávajícím poskytnuta prodloužená záruka za jakost na zakoupený výrobek, lze dle sjednaných podmínek uplatnit odpovědnost za vady v prodloužené záruční době. Odpovědnost za vady se v obecné rovině nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Je-li však inzerovanou vlastností konkrétního modelu zboží určitá zvýšená odolnost proti mechanickému poškození, bude třeba zkoumat, pro jaké případy je zachování vlastností garantováno a jak ke vzniku poškození došlo.
V současném občanském zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) se již nenachází ustanovení o tom, že při výměně zboží za nové bezvadné v rámci reklamačního řízení běží nová dvouletá záruka. Od začátku roku 2014 se tedy záruční doba při výměně zboží neprodlužuje. Pokud byl ovšem odšťavňovač zakoupen v roce 2013, bude se záruka počítat znovu od data výměny dle § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, který byl účinný do 31. prosince 2013.
Bude-li prodávající trvat na zamítnutí reklamace, doporučujeme spotřebitelce, aby na vystavený reklamační protokol sepsala svůj nesouhlas s vyřízením reklamace. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který spotřebitelce vypracuje znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spotřebitel předkládá prodávajícímu jedno vyhotovení posudku, druhé si uschová. V takovém případě je nutné uvést, že znaleckým posudkem je rozporován výsledek reklamace. Cenu znaleckého posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i na znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Vážená paní Dufková,
je mi líto, že nejste spokojena s vyřízením reklamace v našem obchodě. Prosím, zašlete mi na overeno@mall.cz zprávu s číslem objednávky či reklamace, situaci prověřím a zašlu Vám písemné vyjádření. Děkuji.
S pozdravem,
Ivana
Mall.cz
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnost se k případu vyjádřit, celou stížnost tedy uzavíráme.