Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7115Jednou uznali, podruhé ne

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2015, před 10 lety

Hana Dufková

Znění stížnosti

Dobrý den,

včera jsem si vyzvedla v Mallu v Praze nevyřízenou reklamaci odšťavňovače s odůvodněním, že se jedná o mechanické poškození.

Závadou bylo, že se ulomily pacičky, držící kryt odšťavňovače.

Asi před rokem jsem ho reklamovala kvůli vyhořelému motoru + jedné ulomené pacičce v Brně a dostala jsem ho vyměněný za nový. Bohužel už předchozí reklamační dokumenty nemám, jelikož jsem dostala i novou fakturu.

Vzhledem k tomu, že pacičky jsou z celkem chatrného materiálu a už se mi stejná závada opakovala na dvou odlišných přístrojích, je jasné, že tato vada bude u tohoto typu výrobku velmi častá. Pán v Mallu mi řekl, že jsem první za 5 let, ale když se podívám na diskuse na internetu, tak si na to stěžuje více lidí. Odšťavňovač jsem používala standardně podle návodu.

Děkuji za vyjádření


Produkt

Guzzanti GZ 19


Požadované řešení

Oprava, případně výměna. S odšťavňovačem jsem jinak velice spokojena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2015 12:30, před 10 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pouze v případě, že byla prodávajícím poskytnuta prodloužená záruka za jakost na zakoupený výrobek, lze dle sjednaných podmínek uplatnit odpovědnost za vady v prodloužené záruční době. Odpovědnost za vady se v obecné rovině nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Je-li však inzerovanou vlastností konkrétního modelu zboží určitá zvýšená odolnost proti mechanickému poškození, bude třeba zkoumat, pro jaké případy je zachování vlastností garantováno a jak ke vzniku poškození došlo.

V současném občanském zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) se již nenachází ustanovení o tom, že při výměně zboží za nové bezvadné v rámci reklamačního řízení běží nová dvouletá záruka. Od začátku roku 2014 se tedy záruční doba při výměně zboží neprodlužuje. Pokud byl ovšem odšťavňovač zakoupen v roce 2013, bude se záruka počítat znovu od data výměny dle § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, který byl účinný do 31. prosince 2013.

Bude-li prodávající trvat na zamítnutí reklamace, doporučujeme spotřebitelce, aby na vystavený reklamační protokol sepsala svůj nesouhlas s vyřízením reklamace. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který spotřebitelce vypracuje znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spotřebitel předkládá prodávajícímu jedno vyhotovení posudku, druhé si uschová. V takovém případě je nutné uvést, že znaleckým posudkem je rozporován výsledek reklamace. Cenu znaleckého posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i na znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.7.2015 11:48, před 10 lety

Vážená paní Dufková,

je mi líto, že nejste spokojena s vyřízením reklamace v našem obchodě. Prosím, zašlete mi na overeno@mall.cz zprávu s číslem objednávky či reklamace, situaci prověřím a zašlu Vám písemné vyjádření. Děkuji.

S pozdravem,

Ivana
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2015 12:59, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 11:24, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnost se k případu vyjádřit, celou stížnost tedy uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.