Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vrácení zboží do 14 dnů od doručení s požadavkem vrácení peněz. Zboží zasláno zpět 23,8.2023. Do dnešního dne žádná odpověď.
Žádám o okamžitou nápravu.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Studio Moderna s.r.o., U nákladového nádraží 3146/6, 13000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dne 16. 8. 2023 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti Studio Moderna s.r.o. Soud touto vyhláškou vyzývá věřitele společnosti, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě do rozhodnutí o úpadku.
Dne 27. 9. 2023 se situace však změnila, jelikož došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, tedy do 27. 11. 2023. K přihláškám, které jsou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.
Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem. Přihlášky a jejich přílohy ve dvojím vyhotovení se podávají u Městského soudu v Praze.
Formulář přihlášky pohledávky i se vzorem a pokyny nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR.
Informace k insolvenčnímu řízení: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=00F8727E7A64127BE06333F21FAC766CC.
Rozhodnutí o úpadku společnosti je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=55962060.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla o vývoji případu informovat.
Dobrý den, vzhledem ke složitému/ alespoň pro mě/ přihlášení se do insolvence mám na vás dotaz,
zda jste schopni s dlužníkem dojednat navrácení mnou zakoupeného zboží - vysavač ROVUS.
Děkuji za odpověď.
Šimíková Stanislava
tel. ***
Spotřebitelka byla telefonicky kontaktována s pomocí přihlášení pohledávky. Společnost s námi bohužel nekomunikuje a zároveň by nemohla plnit mimo insolvenční řízení, protože by tím porušila zákon.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na ní, aby mohla uvést, zda se jí pohledávku povedlo přihlásit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda svoji pohledávku přihlásila do insolvenčního řízení.
Dobrý den, bohužel jsem pohledávku do insolvenčního řízení v uvedeném termínu nebyla schopna přihlásit.
Děkuji za váš zájem, se ztrátou peněz i zboží jsem se již nějak vyrovnala. Život přináší i horší
věci, setkání se zmetky zabolí, ale nezabije.
S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme, aniž by byla věc vyřešena smírně.