Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych podat stížnost na pracovníky vaší společnosti, kteří neumožnili odletět na dovolenou výše uvedeného dne, čísla letu a destinace mé kamarádce a jejímu synovi (8 let). I když měli veškeré náležitosti k tomu, aby byli vpuštěni na palubu letadla a odletěli, vaši pracovníci jim toto neumožnili. V případě mého syna (8 let), došlo k záměně křestního jména, které bohužel pracovnice handlingové společnosti (Czech Airlines Handling), která let odbavovala nezaznamenala a vystavila nám letenku na jiné křestní jméno, než byla skutečnost a než bylo uvedeno v cestovním dokladu mého syna. Chápu, že jsme jen lidé a nejsme neomylní, ale v v tomto případě nemohu celou věc nechat bez důsledků.
Chápu, že toto je pochybení, za které vy nejste přímo zodpovědní a také již podnikáme kroky k prošetření celé věci i u dalších subjektů, kteří by mohli také nést nějakou část zodpovědnosti. Od vás bychom chtěly vysvětlení, případně vyjádření, z jakého důvodu jim byl zamítnut vstup do letadla a možnost odletět na dovolenou?! Také by mě zajímalo, zda bylo v kompetenci a tudíž možné, aby váš zaměstanec, který si rozdílu v nacionálech mého syna všiml a zjistil že letenka se neshoduje s údajem v pase, přepsal v systému křestní jméno mého syna a my mohli odletět na dovolenou, na kterou jsme šetřily skoro celý rok, protože jsem obě samoživitelky. O psychickém otřesu, který jsme prožívaly na letišti, samozřejmě hlavně děti ani raději nemluvím, protože se mi chce opět brečet. Takže jistě chápete, že v této věci hodláme podniknout maximum, abychom zjískaly alespoň částečnou kompenzaci.
Děkuji, že vše prověříte. Budu čekat na vyjádření vaší společnosti k celé této velice nepříjemné záležitosti. Pokud by jste potřebovali cokoliv upřesnit, doplnit atd. neváhejte mě kontaktovat.
S pozdravem Jana Kovaříková
***
Ještě na závěr, tuto stížnost jsem posílala již před více než měsícem přes kontaktní formulář spol. Smartwings, bohužel bez odezvy. Tudíž se obracím na Vás a podniknu další kroky, aby se touto stížností někdo zabýval a řešil.
Finanční kompenzace (náhrada) za neuskutečněnou rekreaci v destinaci Heraklion Kréta v důsledku znemožnění a odmítnutí odletu pí.Koscelanske a jejímu synovi.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si letenky pečlivě překontrolovali co nejdříve po jejich obdržení, nejlépe ihned, aby předešli obdobným problémům. Jméno na letence musí souhlasit se jménem v cestovním dokladu.
Společnost Smartwings uvádí, že z bezpečnostních důvodů nelze měnit jméno cestujícího na již vystavené letence. Pokud spotřebitel požaduje změnu jména, původní letenku lze zrušit podle podmínek cenového balíčku, ve kterém byla zakoupena a rezervovat letenku novou s jiným jménem cestujícího.
Podle bodu 3.1 přepravních podmínek společnosti platí, že letenka je nepřenosná.
V bodě 9.1 je uvedeno, že dopravce může z přepravy vyloučit cestujícího, který není schopen prokázat, že je osobou, na jejíž jméno byla zakoupena letenka nebo provedena rezervace.
V tomto případě se tedy domníváme, že spotřebitelka nemá právo na kompenzaci, pokud k chybnému uvedení jména došlo v důsledku jejího pochybení. Pokud by však šlo o pochybení zaměstnanců společnosti a toto pochybení by se prokázalo, mohla by spotřebitelka žádat finanční kompenzaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se se stížností na Úřad pro civilní letectví České republiky. Všechny důležité informace k podání stížnosti nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.