Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#71169Odmítnutí vstupu na palubu letadla a odletu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

23 hodin 56 minut

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2023, před rokem

Jana Kovaříková

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěla bych podat stížnost na pracovníky vaší společnosti, kteří neumožnili odletět na dovolenou výše uvedeného dne, čísla letu a destinace mé kamarádce a jejímu synovi (8 let). I když měli veškeré náležitosti k tomu, aby byli vpuštěni na palubu letadla a odletěli, vaši pracovníci jim toto neumožnili. V případě mého syna (8 let), došlo k záměně křestního jména, které bohužel pracovnice handlingové společnosti (Czech Airlines Handling), která let odbavovala nezaznamenala a vystavila nám letenku na jiné křestní jméno, než byla skutečnost a než bylo uvedeno v cestovním dokladu mého syna. Chápu, že jsme jen lidé a nejsme neomylní, ale v v tomto případě nemohu celou věc nechat bez důsledků.
Chápu, že toto je pochybení, za které vy nejste přímo zodpovědní a také již podnikáme kroky k prošetření celé věci i u dalších subjektů, kteří by mohli také nést nějakou část zodpovědnosti. Od vás bychom chtěly vysvětlení, případně vyjádření, z jakého důvodu jim byl zamítnut vstup do letadla a možnost odletět na dovolenou?! Také by mě zajímalo, zda bylo v kompetenci a tudíž možné, aby váš zaměstanec, který si rozdílu v nacionálech mého syna všiml a zjistil že letenka se neshoduje s údajem v pase, přepsal v systému křestní jméno mého syna a my mohli odletět na dovolenou, na kterou jsme šetřily skoro celý rok, protože jsem obě samoživitelky. O psychickém otřesu, který jsme prožívaly na letišti, samozřejmě hlavně děti ani raději nemluvím, protože se mi chce opět brečet. Takže jistě chápete, že v této věci hodláme podniknout maximum, abychom zjískaly alespoň částečnou kompenzaci.
Děkuji, že vše prověříte. Budu čekat na vyjádření vaší společnosti k celé této velice nepříjemné záležitosti. Pokud by jste potřebovali cokoliv upřesnit, doplnit atd. neváhejte mě kontaktovat.

S pozdravem Jana Kovaříková


***

Ještě na závěr, tuto stížnost jsem posílala již před více než měsícem přes kontaktní formulář spol. Smartwings, bohužel bez odezvy. Tudíž se obracím na Vás a podniknu další kroky, aby se touto stížností někdo zabýval a řešil.


Požadované řešení

Finanční kompenzace (náhrada) za neuskutečněnou rekreaci v destinaci Heraklion Kréta v důsledku znemožnění a odmítnutí odletu pí.Koscelanske a jejímu synovi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2023 12:49, před rokem

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si letenky pečlivě překontrolovali co nejdříve po jejich obdržení, nejlépe ihned, aby předešli obdobným problémům. Jméno na letence musí souhlasit se jménem v cestovním dokladu.

Společnost Smartwings uvádí, že z bezpečnostních důvodů nelze měnit jméno cestujícího na již vystavené letence. Pokud spotřebitel požaduje změnu jména, původní letenku lze zrušit podle podmínek cenového balíčku, ve kterém byla zakoupena a rezervovat letenku novou s jiným jménem cestujícího.

Podle bodu 3.1 přepravních podmínek společnosti platí, že letenka je nepřenosná.

V bodě 9.1 je uvedeno, že dopravce může z přepravy vyloučit cestujícího, který není schopen prokázat, že je osobou, na jejíž jméno byla zakoupena letenka nebo provedena rezervace.

V tomto případě se tedy domníváme, že spotřebitelka nemá právo na kompenzaci, pokud k chybnému uvedení jména došlo v důsledku jejího pochybení. Pokud by však šlo o pochybení zaměstnanců společnosti a toto pochybení by se prokázalo, mohla by spotřebitelka žádat finanční kompenzaci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se se stížností na Úřad pro civilní letectví České republiky. Všechny důležité informace k podání stížnosti nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.