Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Mám tarif na tel. číslo se smlouvou na 24 měsíců, ta končí 30.8.2015. Dostal jsem lepší nabídku a chtěl přejít ke konkurenci. Vzhledem k předčasnému vypovězení smlouvy, musím zaplatit smluvní pokutu, za zbývající období - to je přijatelné a jsem s tím srozuměn za zbývající období, kdy nebude smlouva využita - OK.
Operátor mi však blokuje číslo 42 dní než dojde k jeho přenosu. A smluvní pokutu mi vypočítává i za období těchto 42 dní.
Nedovedu si představit jak lze takové jednání morálně a profesionálně obhájit - chtít smluvní pokutu i za období, kdy mne z pozice silnějšího nutí ještě nadále využívat své služby - tedy platit v plné míře za daný tarif a ještě mi k tomu za toto nucené období vypočte smluvní pokutu.
Na pobočce operátora mi sdělili, že to je naprosto vpořádku. Podle mne není, považuji to za zneužívání.
Buď uvolnit číslo okamžitě - i kdyby to mělo znamenat, že nejprve musím vše zaplatit (stejně to zaplatím, tak v tom nevidím problém).
Nebo počítat smluvní pokutu opravdu a pouze jen za období, kdy již nevyužívám dle smlouvy jeho služby.
|
Tweet |
Dle § 63 odst. 1 písmena p) zákona o elektronických komunikacích, v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, musí smlouva obsahovat informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Výše smluvní pokuty by měla být obsažena přímo v textu hlavní smlouvy, nikoliv pouze v obchodních podmínkách. O podmínkách přenesení telefonního čísla musí být zákazník rovněž dopředu informován.
Hezký den,
smluvní pokuta je vypočítávána jako 1/5 měsíčních paušálů za nedokončené měsíce závazku s tím, že do nevyčerpaných měsíců není započítávána výpovědní lhůta, což nastalo také ve vašem případě. Smluvní pokuta vám byla vystavena ve výši 99,80 Kč, což sedí na jeden nedočerpaný měsíc. A to je správně, jelikož vaše výpověď byla podána dne 25. 6. 2015, výpovědní doba 42 dnů vyprší 6. 8. 2015, z čehož vyplývá, že ze závazku nebude dočerpán 1 měsíc a tomu také odpovídá výše smluvní pokuty.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
dle výše popsaného bych situaci chápal, proto mne však zaráží, že během výpovědi smlouvy na prodejně volala zaměstnankyně prodejny na Vaši linku - hovořil jsem následně s operátorkou a ta mi výslovně potvrdila výši smlouvy cca 299 Kč (+- koruna, jestli 295 nebo 291, to si momentálně nejsem schopen vzpomenout). A tato částka mi bude údajně následně připočtena do posledního vyúčtování.
Následně jsem dostal k podpisu dokument, že souhlasím s touto pokutou. Vzhledem k tomu, že mi nezbývalo než této informaci věřit a smlouvu jsem chtěl vypovědět, tak jsem jej podepsal.
Dnes jsem obdržel poštou výzvu k zaplacení jistoty v částce, kterou paní Drastichová uvádí. Zajímá mne tedy, zda bude ještě pokuta v částce těch cca 290 Kč z prodejny doúčtována a nebo se jedná o nějaký nesmysl a byl mi předložen papír k podpisu na chybnou částku. Pokud se jednalo o nesmysl, budete tento dokument stornován a zda o tom budu informován?
Děkuji
Martin Pihera
Smluvní pokuta by se měla odvíjet pouze od nevyužitých měsíčních paušálů zbývajících do konce závazku, neměla by se tedy vztahovat na plnění v rámci výpovědní doby. Dojde-li k ukončení smlouvy měsíc před uplynutím doby, na kterou byl závazek ujednán, pokuta se vypočte v souladu s omezením uloženým zákonem z výše paušálů připadajících na tento měsíc.
Hezký den,
velice se omlouvám, pokud vám byla sdělena jiná výše smluvní pokuty, na prodejně je vždy vystavena pouze předběžná záloha na smluvní pokutu, směrodatný je však dopis, který vám přišel poštou a ten jak uvádíte je v pořádku. Nemusíte se obávat, žádnou další částku v souvislosti s rušením služby nebude zapotřebí hradit.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
rozumím a děkuji za vysvětlení a snahu situaci objasnit.
Zároveň děkuji serveru vasestiznosti.cz za možnost vše takto rozumně uzavřít.
S pozdravem
Martin Pihera