Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Google po mně neustále chce abych vložil svou platební kartu nebo vyfotil průkaz totožnosti. Nemám zájem aby tahle společnost tyto údaje měla a tak se neustále setkávám s tím že omezují aplikace v google play, YouTube a jiné.
Bylo by fajk kdyby google přestal s touto formou vydírání.
Vymyslete jiný systém ověření věku. Na průkaz totožnosti nemáte zákonný nárok a udaje o platebni kartě jsou dle citlivé informace (GDPR) a nechci abyste je měli.
|
Tweet |
Společnost na svých stránkách uvádí, že vlastní účet Google vyžaduje splnění minimálního požadavku na věk podle země přidružené k účtu. V případě zjištění zřejmě nedostatečného věku bude spotřebitel vyzván, aby ve lhůtě 14 dní pro svůj účet buď nastavil dohled, nebo ověřil, že na správu účtu má dostatečný věk. Pokud tak do 14 dnů neučiní, účet bude deaktivován a zadané údaje budou po 30 dnech smazány.
K ověření věku je možné použít buď úředně vydaný průkaz totožnosti nebo platební kartu. Pokud spotřebitel nahraje kopii svého průkazu, bude bezpečně uložena, nebude zveřejněna a po úspěšném ověření data narození bude smazána. Pokud použije platební kartu, dojde následně k vrácení veškerých vratných ověřovacích poplatků.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s tímto postupem, může se ohledně něj obrátit přímo na společnost. Společnost je možné kontaktovat například na adrese 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California 94043, USA, a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v USA), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.