Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
V polovině prosince 2014 jsem zakoupil vůz Mazda 6, r.v. 2008, na pobočce AAA auto v Brně, v příloze č. 2 kupní smlouvy je uvedeno, že "zákazník dostane druhou sadu hliníkových kol i s pneu + lepící sadu", a to do 12/2014.
Zimní pneu byly dodány cca po jednom měsíci po mnoha urgencích. Vzhledem k tomu, že auto využívám i pro služební účely a nemohl jsem jej zhruba 4 týdny využívat, vznikla mi během ledna finanční újma.
Nicméně nyní, půl roku po koupi vozu, stále nemám hliníkové disky ani lepící sadu. Dojezdové kolo, které mi bylo dodáno s autem, svou roztečí na auto nesedí, čili je pro mě bezcenné.
Byly zaslány 3 stížnosti na ombudsmana AAA, proběhly desítky telefonátů s prodejcem vozu, panem Šlaufem, proběhla osobní návštěva, kde jak prodejce, tak reklamační oddělení nehnulo ani prstem ve prospěch vyřešení situace.
Stále pouze výmluvy, lži, nesplněné sliby, nezájem. Vůz je prodaný, jakýkoliv zákaznický servis neexistuje.
Byl zaslán podnět na ČOI, která mi doporučila jít do soudního sporu a společnost AAA ubezpečuji, že situaci takto nenechám.
a) dodání 4 ks hliníkových kol v souladu s rozměry uvedenými v technickém průkazu vozu a sady na lepení.
b) vrácení peněz ve výši kupní ceny nových 4 ks hliníkových kol a sady na lepení.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil. Byl-li prodávající kupujícím několikrát bezvýsledně vyzván k dodání zboží, lze takovou výzvu považovat za stanovení dodatečné lhůty.
Jednou z nejčastějších možností při prodlení je žalovat dlužníka u civilního soudu. Místně příslušný soud je obecný soud žalovaného. Od 1. ledna 2013 je povinností věřitele zaslat dlužníkovi na adresu pro doručování tzv. předžalobní výzvu, a to alespoň 7 dní před podáním žaloby, pokud v případě úspěchu ve věci bude chtít nárokovat náhradu nákladů řízení.
Vážený pane Stolaři,
pošlete mi prosím nějaké identifikátory, např.SPZ vozu, abych si případ mohl dohledat. Děkuji.
SPZ v době prodeje vozu: 2ST0414
Vážený pane Stolaři,
kolega se Vás snaží kontaktovat, abyste se domluvili na převzetí na pobočce. Dejte potom prosím vědět, jak jste byl spokojený. Děkuji, Vojtěch Toráč
Ano, jeden zmeškaný hovor ze skrytého čísla jsem zaznamenal 13.7.. Nicméně vzhledem k mému zaměstnání osobní telefon v pracovní době nemám po většinu času u sebe. Zavolat nazpět vzhledem ke skrytému číslu pochopitelně nemohu. Proto mne kontaktujte buď ve večerních hodinách nebo z normálního čísla, které můžu zavolat nazpět nebo prostě emailem.
Pokud se Váš pracovník v pondělí odhodlal k jednomu hovoru, nikdo mu ho nezvedl a má to za vyřízené, já tedy nikoliv.
Ondřej Stolar
Dobrý den, kolega samozřejmě zavolá večer, děkuji.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnost se k případu vyjádřit, celou stížnost uzavíráme.