Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dne 25.9.2023 jsem obdržel zprávu, že je k dispozici u smluvního partnera Zásilkovny (večerka v České Lípě ; bohužel s obsluhou ne příliš dobře mluvící česky) k vyzvednutí motopřilba v hodnotě 8.400 kč. Po příchodu do obchodu a sdělení hesla k vyzvednutí, byl obsluhou napřed nabídnut malý balíček, který v žádném případě nemohl obsahovat motopřilbu (kdy předpokládané rozměry takového obalu budou min. cca 25cmx25cmx25cm). Po tomto konstatování se obsluha ještě 2x pokoušela zadat heslo do systému, nicméně nakonec sdělila, že tam zásilka není. Ovšem večer jsem zjistil, že v systému Zásilkovny byl balíček uveden jako vydaný. Napsal jsem reklamaci na Zásilkovnu, nicméně ta ji po 25-ti dnech zamítla doslova s tímto komentářem: "zásilka byla vydána na heslo, které Vámi bylo na výdejním místě zadáno". Tedy já nemám zboží, ale Zásilkovna má v systému, že ano. Bohužel celou situaci komplikovala možnost se česky domlouvat s obsluhou.
Nexx X.WST 2 Carbon Zero 2 Carbon/Red MT L Přilba
Nalezení a předání balíku.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular), jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Strako, mrzí nás, že máte takovou zkušenost. Jelikož vám byla reklamace zamítnuta, doporučujeme se obrátit přímo na odesílatele a situaci řešit s ním. Dokud totiž zásilka není doručena, patří stále odesílateli a případnou ztrátu by měl nejlépe reklamovat on. Mám potvrzeno od kolegů, že pokud odesílatel vyplní reklamační formulář (https://www.zasilkovna.cz/reklamace), váš případ bude posouzen znovu podle nových dostupných informací. Věříme, že se podaří záležitost uzavřít k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny
Dobrý den,
děkuji za odpověď. S odesílatelem jsem se na podání reklamace domluvil. S pozdravem. P,Straka
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: