Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71186Reklamace na ubytování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2023, před rokem

Zdeňka Janoušová

Znění stížnosti

Reklamace zájezdu dle cestovní smlouvy – rezervační číslo *** - ubytování

U obchodního zástupce EXIM tours jsem si objednala pobytový zájezd pro 5 osob (3 dospělí, 2 děti ve věku 13 a 11 let) do hotelu Iberostar Selection Royal El Mansour v oblasti Mahdia
v Tunisu. Tento hotel je prezentován jako luxusní 5 hvězdičkový pro náročné klienty, proto jsem se velmi těšila na odpočinek. V Tunisu jsem byla již sedmkrát, v oblasti Mahdie v hotelu Nour Palace, kde bylo vše super.
Byly mi nabídnuty 2 dvoulůžkové pokoje, žádná nabídka zvlášť třeba pokoje s výhledem na moře, takže jsem ani nepředpokládala ten problém, který nastal.
V termínu 15.8. – 22.8.2023 jsme pobyt uskutečnili, ovšem s velkým zklamáním. Hotel je umístěn přímo u rušné silnice. Nikde na stránkách není prezentováno, ani malé upozornění, že standartní pokoje jsou oknem a balkonem obráceny zrovna do této ulice. Dostali jsme pokoje č. 4127 a 4133 ve 4.patře. V jednom byla přistýlkou rozložená pohovka na spadnutí, naštěstí ve druhém pokoji třetí pevné lůžko, takže jsme si pokoje prohodili.(Že jsme stále dostávali ručníky a osušky jen pro 2 osoby a museli žádat po každé výměně ještě o jeden – to už jsme vzdali!) První noc jsme jakžtakž spali, po druhé noci jsem se rozhodla udělat vše pro to, aby nám byly pokoje vyměněny. Požádala jsem tedy paní delegátku EK, aby nám na recepci domluvila výměnu. Ona řekla, posaďte se, pan recepční se vám bude hned věnovat. Bohužel, pan recepční mě stále ignoroval. Po více než půlhodině, kdy paní delegátka již odcházela a spěchala na další schůzky, jsem ji zastavila, že se pořád nic neděje. Takže ona zaurgovala požadavek a opět – čekejte a odešla. To už jsem volala dceru, ať přijde na recepci, že se snad na vše domluvíme. Recepční si dal zas na čas a pak pozval, že nám ukáže jiný pokoj. Ten byl ve druhém patře až na konci resortu, působil na mě vybydleným dojmem (neuklizený, po nějaké párty, téměř vhodný pro rekonstrukci s minimem nábytku) s „ výhledem“ na protější stavbu a bočním opět do rušné ulice. Druhý pokoj až v pátém patře, tam jsme se ani nešli podívat, protože jsme chtěli pokoje blízko sebe, takový byl požadavek již při objednání zájezdu. Protože jsme byli v termínu, ve kterém prý neměli žádné jiné volné pokoje s tím, že chceme jeden pro 3 osoby, tak problém vyřešen nebyl a zůstali jsme v původních pokojích. Ani pokoje za poplatek s výhledem na moře nenabídli. Hluk jsme s přemáháním jakžtakž po zbývajících 5 nocí vydrželi, ale vyvětrat či si sednout na balkon a dýchat zápach z výfuků a smažených jídel z protější restaurace nešlo. Místní řidiči zde mají takový národní sport, že projížděním kolem hotelu musí neustále troubit a túrovat své malé motocykly celou noc. Protože jezdím na dovolenou si odpočinout, tak bych si tento „městský“ byť prý luxusní hotel nikdy nevybrala. Na 5 hvězdiček tento hotel nemá, úklid toalet vedle jídelny, u bazénu a snack baru katastrofální, během dne jsem nezahlédla, že by někdo doplnil toaletní papír či vytřel podlahu. Nicméně toto je již banalita.
Zajímavé, že čítám i recenze, než objednám hotel, ale nikde jsem nezachytila jedinou zmínku
ani zveřejnění či upozornění pro klienty o „standartních pokojích“ s výhledem do města a rušné ulice. Jinak bych si ráda za poplatek i výhled na moře dopřála již při objednání zájezdu..
Z důvodu podstatně zkažené dovolené využívám svého práva podle občanského zákoníku a v souladu se zákonem č. 89/2012 žádám vyřízení reklamace s kompenzací minimálně 20% z ceny zájezdu na účet ***

Zdeňka Janoušová, ***


Produkt

Stručně shrnuto - prodejce neuvádí pravdu o situaci standartního pokoje


Požadované řešení

Z důvodu podstatně zkažené dovolené využívám svého práva podle občanského zákoníku a v souladu se zákonem č. 89/2012 žádám vyřízení reklamace s kompenzací minimálně 20% z ceny zájezdu na účet ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2023 07:48, před rokem

Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu vytkne pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, můžete reklamaci rozporovat.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.

V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 10:44, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.