Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,objednala jsem si přes facebook na vsrzm.shop standard termotiskarnu za cenu 1.300kc.Místo toho mi přišel balíček a v něm vakuovačka za pár set korun Objednávka byla 6.9.2023 a objednací číslo *** Balíček mi byl doručen kurýrní službou dne 20.10.2023, odesílatelem je HK Yingpai International Supply Cha
Prosím o vrácení peněz
|
Tweet |
Jako provozovatel webu (vsrzm.shop) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (vsrzm.shop) prostřednictvím e-mailu service@buuwb.com, který je na e-shopu označen za kontaktní e-mail.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a do kdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Spotřebitelka nám sdělila, že e-shop kontaktovala na uvedené adrese: service@buuwb.com. Zpráva však nebyla doručena (nebyl zjištěn emailový server příjemce). Spotřebitelka nám taktéž zaslala další možný kontakt na e-shop, a to e-mail: dwdhelp24@gmail.com.
Společnost se tak pokusíme znovu oslovit na zaslaný e-mail od spotřebitelky. Nemůžeme však spotřebitelce slíbit, že společnost bude reagovat a jejím případem se více zabývat s ohledem na to, že námi poskytovaná služba funguje na principu dobrovolnosti stran.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.