Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.5 2013 jsem zakoupila u společnosti Comfor mobilní telefon. Na začátku roku 2015 ale začala vada, že při telefonování mne druhá strana neslyšela, pomohlo až zatřesení telefonem. Což pomohlo vždy na pár sekund, maximálně 5 minut. Vada se objevovala nepravidelně, často třeba až po 20 minutách. Někdy se stalo, že i ihned. 13.3 šel telefon poprvé do českého servisu. Byl vyměněn mikrofon, sluchátka a baterie. Nechala jsem si i vyměnit za vlastní peníze střední rámeček, jelikož jsem myslela, že se něco vyřeší a telefon budu moci bez problému využívat. 1.4. 2015 byl telefon vrácen. Po týdnu jsem telefon opět vracela do servisu se stejnou vadou. Nic nebylo nalezeno a za 4 dny byl telefon vrácen bez opravy. 22.4 byl telefon dán do servisu do Comforu. Byla jsem upozorněna na to, že oprava může trvat, jelikož to musí nejdříve zaslat do servisu, kde opravu provedou a pak telefon se bude posílat zpět. 24.4. mi přišla sms že mám telefon na vyzvednutí a nic se nenašlo. Jak jsem již psala, jde o vadu která se objevuje nepravidelně. Tudíž by mne zajímalo, co za 2 dny, i s dopravou do servisu a zpět mohli vůbec zjistit. 11.5 šel telefon do servisu comforu znovu (tudíž již po čtvrté). Opět za dva dny, 13.5, jsem si šla pro telefon na kterém se nic neprojevilo, tudíž mi ho vrátili bez opravy. Nechala jsem si napsat odborný posudek, ovšem ne od soudního znalce, ale zde se vada projevila. 20.5 šel mobil do opravy po páté i s odborným posudkem a s CD, na kterém je i zachycena tato vada při hovoru. 19.6. mi byl mobil vrácen s protokolem, na kterém stálo že se nejedná o soudního znalce tak se na posudek nemusí vůbec dívat, a že byl přístroj řádně otestován.Přístroj prý má odpovídající parametry a i v reálném provozu se nic neprojevilo. Vždy mi ale byl telefon vracen i v továrním nastavení. Nyní měl telefon baterii, jako kdyby za tu dobu nebyl ani zapnut, naskakovalo upozornění na fb, jelikož si to pamatovalo všechna hesla. A dokonce jsem měla i nastavený budík. Za dobu reklamací se chyba začala objevovat ještě častěji. Po poslední reklamaci mi mobilní telefon začal dokonce sám mazat nafocené fotky z sd karty a videa převádět zpět do dočasného souboru temp.
Telefon Samsung Galaxy Note II N7100, Bílý, S/N: 353627058313431
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu či nikoliv, může si spotřebitel nechat vypracovat znalecký posudek. Vzhledem k důvěryhodnosti a důkazní síle je vhodné nechat si posudek zpracovat soudním znalcem. Soudní znalec je kvalifikovaná osoba, která má oprávnění zpracovávat znalecké posudky. Může se jím stát pouze osoba splňující požadavky dle zákona. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, vzniká mu tímto nárok na odstoupení od smlouvy, pro nevyřízení reklamace včas a řádně, jakož i na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, tedy i znalečného.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.