Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den , informovala jsem společnost o ukončení smlouvy ke dni 31.10.2023 z důvodu stěhování ze zdravotních důvodů, a bylo mě napsáno , že musím uhradit deaktivační poplatek 8000,-,protože závazek je do 31.12.2025. Číslo smlouvy je 5019183.
Dříve jsem odebírala energii od Františkovy energie, , Elgas energy mě převzal , ale já žádnou smlouvu s nimi nepodepsala . Pokoušela jsem se s nimi spojit , dne 23.10.2023 hned v 9 hodin , ale marně nikdo hovor nepřijal.Vydržela jsem to 50 minut poslouchat že mám vyčkat na spojení s operátorem . Hovor mě mnohokrát vyply a nebo vypnuly zvuk. Jsem velmi rozčilená a nespokojená , pokud se mě neozvete , předám to do televize a právníkovi .
Hezký den Pospíšilová
Ukončení smlouvy ze zdravotních důvodů
Ukončit smlouvu ke dni 31.10.2023 bez poplatku z důvodu vážného zdravotního stavu
|
Tweet |
K výpovědi:
V tomto případě mohlo dojít ke splynutí dodavatelů (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o splynutí musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Skutečnost, že spotřebitel nemá původní smlouvu u sebe fyzicky, by vypovězení smlouvy nemělo bránit, jelikož podnikatel by měl mít smlouvu u sebe také, poněvadž na základě ní má právo po spotřebiteli požadovat určité plnění.
K deaktivačnímu poplatku:
Domníváme se, že deaktivační poplatek je v tomto případě ze strany společnosti účtován při předčasném ukončení smlouvy ze strany spotřebitele.
Vyjádření předsedkyně ERÚ Aleny Vitáskové k dané problematice: „Důležité bude prověřit, jak spotřebitelé i dodavatelé postupovali v konkrétních případech. Pokud se ale spotřebitel nedopustil nějakého formálního pochybení, například výpověď neodeslal pozdě, potom je tu velká pravděpodobnost, že deaktivační poplatky byly účtovány neoprávněně a nebude je muset platit."
Jestliže se jedná o sankci za předčasné ukončení smlouvy, byl by deaktivační poplatek smluvní pokutou, kterou je možné po spotřebiteli v tomto případě požadovat. Smluvní pokutu i v případě oprávněnosti však může soud snížit na přiměřenou výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.