Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#71280Nedodání objednaného zboží - klamavé jednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2023, před rokem

Radek Malý

Znění stížnosti

Objednávka na 2 sety úložných boxů, dodány byly jen 2 nejmenší, i přes to, že na objednávce i potvrzení o odeslání zboží bylo vše v pořádku.
Jedna se o druhou objednávku, po první tvrdili, že se jedna o chybu výrobek stáhnuli a znovu vystavil. Objednáno opět stejný problém jasné klamaní zákazníka.

Jediný možný způsob vyřízení reklamace je dle Mall.cz zrušení objednávky a vrácení peněz.


Produkt

SET KISTENBERG KXB604020 KXB604030 KXB604050


Požadované řešení

dodání objednaného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2023 14:48, před rokem

Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.

V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.

Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se však, že v tomto případě je smlouvu možné splnit i vzhledem ke skutečnosti, že zboží bylo opětovně vystaveno a spotřebitel učinil objednávku znovu.

Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání v případě, že jej obdržel. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost Internet Mall, a.s., aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2023 10:45, před rokem

Dobrý den, zákazník vytvořil dvě objednávky na platformě Allegro od prodejce Mall.cz. Za prodejce Mall.cz bylo zboží zaplaceno i doručeno správně, dle zaslané faktury zákazníkovi. Bohužel na straně platformy Allegro došlo k chybnému popisu zboží. Ze strany prodejce Mall.cz není tedy možné doposlat ani vyměnit zakoupenou sadu. Protože dle faktury Mall.cz má zákazník doručeno správné zboží může si ho ponechat. V opačném případě má nárok zboží vrátit, vrátíme mu peníze na účet ze celou objednávku. Tuto možnost jsme zákazníkovi jako prodejce Mall.cz nabízeli několikrát včetně návrhu bezplatného svozu zboží na adrese zákazníka. Allegro potvrdilo návrh jako jediné řešení této situace. Došlo k technické chybě na stránce Allegro, chybný popis zboží. Zákazník má zaplaceno i doručeno dle faktury Mall.cz správně. Chybu jsme zákazníkovi kompenzovali slevovým poukazem na příští nákup. Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.10.2023 11:50, před rokem


Radek Malý

V odpovědi společnosti Mall je jediná pravda a to ta, že zákazník vytvořil dvě objednávky na platformě Allegro od prodejce Mall.cz.

Vytvořil jsem jednu objednávku, po doručení zásilky a mé stížnosti na to, že zásilka je neúplná, zboží z nabídky bylo staženo a po několika dnech se objevilo totéž zboží o něco dražší, tedy jsem udělal druhou objednávku a výsledek byl stejný, i přes to, že na potvrzení o odeslání zboží bylo jasně definováno, že se jedná o set boxů mi opět přišel jen jeden.

Objednáno bylo:

https://allegro.cz/nabidka/kistenberg-kxb604020-kxb604030-kxb604050-14220710706

Když se podívám na recenze – jsou tam 2, jedna moje a druhá z Polska. Tedy Mall toto zboží měl a prodal, pokud ta druhá recenze není vytvořena prodejcem a jedná se opravdu o klamání spotřebitele.
Pokud tato recenze je pravdivá, není tedy chyba na straně platformy Allegro a nemohlo dojít k chybnému popisu zboží.

Kompenzace ve výší slevového poukazu a slevový poukaz pro nové nakupujícího je ve stejné výši – tedy i zde nevidím žádnou kompenzaci.

V rámci reklamačního řízení jsem citoval jak obchodní podmínky platformy Allegro, tak i Všeobecné obchodní podmínky společnosti Mall.cz – kde se uvádí:
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem.
Stejně jsem je upozornil na § 5 zákona o ochraně spotřebitele.
I přes tyto moje připomínky společnost trvá na zrušení kupní smlouvy z mé strany a vrácení dodaného zboží.

13 dni po dodaní vytvořil mall fiktivní fakturu na dodané zboží které neodpovídá objednanému.

Tedy nesouhlasím s navrhovaným řešením

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2023 14:29, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jestliže věc neměla vlastnosti, které byly avizovány, může uplatnit reklamaci. Dle prodávajícího (Internet Mall, a.s.) byla chyba na straně zprostředkovatele. Protože si tuto skutečnost spotřebitel pravděpodobně nemůže ověřit, měl by kontaktovat přímo zprostředkovatele (tedy společnost Allegro sp. z o.o.), u kterého může reklamaci uplatnit. Zprostředkovatel má poté povinnost dodat věc, která odpovídá popisu, přičemž vyšší cena neznamená nemožnost plnění.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby po kontaktování zprostředkovatele mohl informovat o vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.10.2023 15:04, před rokem


Radek Malý

Pokoušel jsem se tuto situaci řešit i se společností Allegro, nicméně mne odkázali, že mám tuto reklamaci řešit s prodejcem, že jsou pouze platforma, která zprostředkovává prodeje (stejně jako reakce dTestu, když jsem podával stížnost na Allegro).
Pokoušel jsem se na diskuzní části reklamačního portálu Allegro využít tlačítko „Požádat Allegro o pomoc“, ale raději zasílám část komunikace

Dobrý den, pane Malý, jediné možné řešení jsme Vám jako prodejce Mall několikrát navrhli. Allegro toto řešení potvrdilo. Pokud si přejete Váš požadavek dokončit, prosím o vrácení zboží, vrátíme Vám platbu na účet. Není možné zboží ani doposlat ani vyměnit. V případě, že nenastane součinnost z Vaší strany není možné ani z naší strany Váš požadavek řešit. Navrhujeme Vám případně svoz doručeného zboží na Vaší adrese. Pokud máte o svoz zájem, prosím Vás o termín svozu, nejdříve 3tí pracovní den po Vaší odpovědi. Doplnění doručovací adresy, kontaktní osobu a telefonní číslo. Pokud budete trvat na doposlání, zůstaneme na stejném bodě, budeme se stále opakovat a nakonec bude diskuze ze strany Allegro uzavřena.

Pane Malý, prodejce s Vámi celou situaci ochotně řeší. Pro využití tlačítka ''Požádat Allegro o pomoc'' není důvod. Pokud nevrátíte zboží prodejci, nemůže Vám vrátit platbu a vzhledem k tomu, že chybějící zboží nemá na skladě, toto je jediná možnost.

„Pane Malý, prodejce se jasně vyjádřil. Pokud budete nadále zneužívat tlačítko ''Požádat Allegro o pomoc'', diskuzi uzavřu

Tedy komunikace se společností Allegro je ještě horší než se společností Mall.

Nicméně v komunikaci se společností Mall.cz jsem objevil zprávu z 17.10., kde cituji

Dobrý den, pane Malý,
děkuji za Vaši zprávu.

rád bych se Vám omluvil za nedávné potíže s dodáním zboží, které jste obdržel dvakrát za sebou chybně. Rozumím, jak to může být frustrující a nepříjemné pro Vás, a tímto se snažím vše vyjasnit a vyřešit.

Důvodem této chyby bylo naše vlastní logistické pochybení, kdy došlo k špatnému zanesení údajů na portál Allegro.cz. Objednané zboží je od partnerského prodejce a v této konkrétní sadě jej přímo nenabízí. Parnterský prodejce, který zároveň zásilku odesílá, nemá přímý přehled o vystavené nabídce na portálu Allegro.cz, tedy ani při balení nemohli vědět, že jde o chybnou nabídku. Tuto situaci bereme velmi vážně a mrzí mě, že se produkt na stránkách opětovně objevil. Celou nabídku jsem předal pro kompetentní oddělení ke stažení, či úpravě tak, jak má být.

Tedy chybu způsobil Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2023 11:42, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.

S ohledem na závěr tohoto vyjádření (viz zpráva od Mall.cz) se domníváme, že došlo k pochybení na straně společnosti Mall, nikoliv Allegro, jak společnost uvádí výše. S ohledem na to, že společnost však spotřebiteli odmítá dodat objednané zboží, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci (viz naše úvodní stanovisko). Společnost by mohla od smlouvy odstoupit v případě nemožnosti plnění, což však z výše uvedeného nevyplývá.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat a případně navrhnout jiné řešení. V opačném případě bude spotřebitel pravděpodobně nucen řešit spor pomocí ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.10.2023 14:59, před rokem

Dobrý den, jako reakci na Váš požadavek o vysvětlení tvrzeného rozporu s literou zákona a podmínkami společnosti Mall a nákupní platformy Allegro Vám sděluji následující. Předně uvádím, že našim záměrem v žádném případě nebylo Vás, ani jiného zákazníka, jakkoli klamat. Nabídka uvedená na webovém portálu obsahovala všechny informace, které jsme povinni Vám před samotným nákupem předat, avšak z důvodu technické chyby Vám bylo zboží dodáno v nekompletním stavu, za což se Vám ještě jednou omlouváme. Dodání nekompletního zboží je samozřejmě posuzováno jako dodání zboží s vadou, na což se pak uplatní příslušná ustanovení práv z vadného plnění. Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Dle odst. 2 však prodávající může vadu odmítnout odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě Vám samozřejmě zůstává zachováno právo na odstoupení od smlouvy.Toto je tedy i náš případ. Skutečně se nejedná o to, že bychom Vám nechtěli vyhovět, ale bohužel z operativně technických důvodů nejsme schopni vadu napravit dodáním zbývající části zboží – takové plnění je pro nás nemožné. Z tohoto důvodu a poté, co jsme Vám sdělili, že dodání chybějících kusů nejsme schopni technicky provést, jsme posoudili Váš případ jako odstoupení od smlouvy a v souladu s tím Vám i nabídli vyzvednutí zboží a samozřejmě vrácení celé kupní ceny. Přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.10.2023 17:35, před rokem


Radek Malý

Děkuji Zákaznickému centru Mall za odpověď, která ve mne budí další otázku.
Tedy když se podívám na obě odpovědi ze Zákaznického centra Mall.cz přestávám věřit v ochotu společnosti tuto reklamaci vyřešit ke spokojenosti zákazníka.

Odpověď č.1
Za prodejce Mall.cz bylo zboží zaplaceno i doručeno správně, dle zaslané faktury zákazníkovi. Bohužel na straně platformy Allegro došlo k chybnému popisu zboží.

Odpověď č.2
Nabídka uvedená na webovém portálu obsahovala všechny informace, které jsme povinni Vám před samotným nákupem předat, avšak z důvodu technické chyby Vám bylo zboží dodáno v nekompletním stavu.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Dle odst. 2 však prodávající může vadu odmítnout odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

Která z odpovědí je správná?

Pokud odpověď 1 – jedná se o jasné porušení občanského zákoníku, konkrétně § 2161 – Jakost při převzetí – Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem.
Tedy zde můžeme plně uplatnit i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 5 odst (1) - Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.

Pokud odpověď 2
Tedy na webovém portálu byly všechny informace správně (popis jednotlivých částí setu, jejich vlastnosti, rozměry a cena) nevidím důvod k tomu, aby při dodání celého setu bránily nepřiměřené náklady.

Pokud by nepřiměřené náklady existovaly, je možné že se jedná o klamavé obchodní praktiky viz zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, Příloha č.1 písm. d) nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama). Tedy i zde se dá uplatnit znění § 5, zákona na ochranu spotřebitele.

Tedy jsem již postoupil vše k řešení ČOI, a to jak stížnost na klamavé obchodní praktiky, tak i na řešení formou mimosoudního řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2023 14:00, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

K vyjádření společnosti uvádíme, že je v souladu se zákonným nastavením této problematiky. Spornou otázkou však nadále zůstává, zda je opravdu plnění nemožné. Ze zákona totiž vyplývá, že "(p)lnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době." (viz § 2006 odst. 1 věta druhá občanského zákoníku)

S ohledem na to, že spotřebitel postoupil věc České obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o výsledku tohoto řízení a případně mohl stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2023 20:42, před rokem


Radek Malý

Rád bych viděl reakci společnosti Mall.cz na mnou položené dotazy

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2023 13:55, před rokem

Dobrý den, případ znovu prověříme a budeme Vás kontaktovat ohledně dalšího postupu. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.11.2023 23:41, před rokem


Radek Malý

Rád bych viděl reakci společnosti Mall.cz na mnou položené dotazy

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2023 10:12, před rokem

Dobrý den, na základě jednání s vedením společnosti Mall.cz Vám dokompletujeme zakoupené výrobky z obou objednávek. Omlouváme se za vzniklé potíže. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2023 11:42, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.12.2023 12:04, před rokem


Radek Malý

Dle vyjádření společnosti Mall, mám spor uzavřít, že problém řeší a díly dodají jen to déle trvá. Toto samozřejmě řeší i právnička oddělení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ČOI, která je také ujišťována, že problém se řeší.
Stížnost uzavřu až po dodání slibovaného zboží. Které jsem do dnešního dne neobdržel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2023 16:14, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za vyjádření, protože spotřebitel uvedl, že je spor řešen pomocí České obchodní inspekce, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o výsledku tohoto řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.12.2023 17:00, před rokem


Radek Malý

Hodnocení:

Komentář: Po zapojeni ČOI, dodán zbytek zásilek, tímto bych chtěl poděkovat všem zúčastněným a spor tímto uzavírám