Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupil jsem si na Alza.cz hodinky Apple watch 9. Zboží již bylo doručeno se škrábancem na sklíčku (vyzvednuto v Azaboxu). Hned, jakmile jsem to zjistil, jsem tuto skutečnost šel nahlásit v Plzni do showroomu a dále jsem postupoval dle doporučení od jejich místních kolegů.
Zadali jsme (společně s pracovníkem na showroomu) požadavek na vrácení a zároveň se objednaly nové hodinky (stejné, za stejnou cenu). Neměl jsem s sebou úplně kompletní krabičku, tak mi bylo řečeno, že mám ty poškozené odevzdat následně s kompletním balením při vyzvednutí nových - to jsem udělal hned druhý den. Zboží tedy bylo odevzdáno v původním stavu tak, jak bylo doručeno. Já osobně jsem žádné poškození nezpůsobil a ani jsem hodinky nijak neopotřeboval. Alza tvrdí, že jsem hodinky znehodnotil (opotřebil) já, což není pravda. Od koupě poškozených k jejich vrácení a vyzvednutí nových uběhly 3 dny (pátek vyzvednuty, v pondělí vráceny).
Apple Watch serie 9
vrátit celou částku - na pokyn jejich pracovníka jsem koupil obratem nové hodinky a za ty poškrabané si neprávem strhnuli cca třetinu ceny za údajné opotřebení, které jsem měl způsobit.
|
Tweet |
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, tento případ byl již vyřešen způsobem, že poplatek byl zákazníkovi vykompenzován a proplacen na účet.Pevně tedy věřím, že vše je již v pořádku.S pozdravem Adéla, péče o zákazníky, Alza.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji velice dTestu za asistenci v tomto případě. Bez jejich zapojení do případu by společnost Alza dále jen pokračovala v mlčení, neodpovídání na e-maily a dotazy. Doporučuji všem ve stejné nebo podobné situaci využít tyto služby, protože jedině tak se doberete spravedlnosti.