Společnost


Aliexpress

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71293Poslání nefunkční věci zpět a vrácení 40 procent ceny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2023, před rokem

Václav Zeman

Znění stížnosti

Pozor na velké podvody alibaba.com a aliexpress.com , provádí podvody s jejich prodejci. Kdy koupíte autorádio u kterého vám prodejce slibuje funkčnost, což nefungovalo a aliexpress to neřešil, poslat zpět a ještě zaplatit poštovné. Poslal jsem tedy zpět na své náklady, prodejce otevřel a řekl, že autorádio je poškozeno, nesmysl, aliexpress mi vrátil 40 procent ceny a dál se semnou o tom ani nebavil. Je to jeden velký podvod. Lindong Wei 13336557367
China Guangdong Province Shenzhen Bao'an District 303, building B phase II, Xin Hong Tai Logistics Park, 108 Xing Hua road north, Xing Wei community, Fuyong Subdistrict
CN 518103 Shenzhen Guangdong Province, The biggest cheater, trade: CS-NAVI Factory Store


Produkt

Aliexpress - CS-NAVI Factory Store


Požadované řešení

Petice za zákaz možných podvodů aliexpress a odškodnění všech podvedených.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2023 15:43, před rokem

Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.

Pokud zboží neodpovídá objednávce (je nefunkční), může spotřebitel uplatnit reklamaci. V případě uznání reklamace obecně je možné po prodávajícím požadovat proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) dle § 1924 občanského zákoníku. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/.

Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V takovém případě však poštovné směrem k prodávajícímu hradí spotřebitel.

Při snížení ceny prodávajícím dle § 1833 Občanského zákoníku v rámci odstoupení od smlouvy musí společnost prokázat, že spotřebiteli zaslala zboží funkční. Odůvodnění snížení ceny zboží by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 11:41, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.