Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#71303. reklamace na stejnou závadu - neuznání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2015, před 10 lety

Alena Heryánová

Znění stížnosti

Dne 21.8.2014 jsem zakoupila v prodejně OK Val. Meziříčí
nový PC za 5.899 + prodlouženou záruku 1.770,- Kč.
K mé velké lítosti mi ho nikdo nedokázal rozeběhnout, stále načítal, ale k internetu se prostě nepřipojil, přestože jiné PC ano / čili chyba nebyla v internetu/
10.12.2014 jsem byla z tohoto důvodu PC reklamovat.
Dle vyjádření servisního technika na prodejně, protože nebyla momentálně součástka k opravě a uplynulo by 30 dní – byl mi dál novýf PC téže značky. /ve vyjádření status: NEOPRAVITELNÉ/
Po zkušenostech jsem chtěla raději peníze a koupit nový PC, ale to by mi nevrátili peníze za prodlouženou záruku. Což mi bylo líto, tudíž jsem přistoupila na výměnu za stejnou značku.

09.01.2015 NOVÉ PC 5.899 + 1.770 Kč
07.02.2015 1. reklamace zápis: nenaběhne systém /totožná závada jako u 1.ního PC/
OPRAVENO výměnou součástky: harddisk, mainboard 27.02.2015
03.03.2015 2. reklamace zápis: sekáse, pomalý běh,seká se i při prohlížení internetu
OPRAVENO výměnou součástky: mainboard

Počítač vzápětí nešel, ale nikdo už s tím nechtěl mít nic společného, nakonec tedy
28.05.2015 3. reklamace zápis: 3. stejná závada, pomalý chod, nepřipojuje se k internetu,
zákazník požaduje vrácení peněz.

TAk tohle už neuznali, prý PC je v pořádku, že ho neumíme používat, ale pro jistotu ho přehráli.
Vůbec se námnelíbí tento přístup, kdy do očí budou tvrdit, že něco funguje, když opak je pravdou.
Jak jim mám dokázat, když to přehráli, že pravda byla na naši straně, PROČ TO TEDY PŘEHRÁVALI, KDYŽ TO ÚDAJNĚ BEZCHYBNĚ FUNGOVALO.

Z tohoto důvodu jsme odmítli přehraný – prý funkční PC – převzít.


Požadované řešení

Vrácení peněz pro nefunkčnost PC.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2015 08:34, před 10 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud prodejce zboží opravil, ačkoliv reklamaci zamítl, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace. Tento postup prodejce jednak nerespektuje právo spotřebitele na uplatnění a vyřízení reklamace zákonným způsobem, čímž je zasahováno do jeho vlastnického práva, a jednak spotřebiteli znemožňuje prokázat, že odstraněný nedostatek byl skutečně vadou. Toto jednání podle nás naplňuje znaky správního deliktu a lze tedy podat podnět na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 10:14, před 10 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:

Dnes (9.7.2015) jsem volala panu vedoucímu, jak to vypadá s řešením této reklamace. Pan vedoucí mi sdělil, že mi vrátí peníze za počítač, ale že musíme stornovat prodlouženou záruku, a že peníze za tuto záruku přijdou na účet. S tím ale nesouhlasím, protože jsem platila hotově na pokladně jak za PC, tak za záruku a mám za to, že mi má být vrácena plná částka, nikoliv jen část, kdy se budu těšit, zda vůbec zbytek dostanu. Jsou mé myšlenkové pochody správné?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 10:15, před 10 lety

Je-li reklamace uznána a spotřebitel platně odstoupil od kupní smlouvy, zakládá toto odstoupení pouze nárok na vrácení kupní ceny.

Pokud je smluvně ujednáno, že při nevyužití prodloužené záruky prodejce vrátí kupujícímu uhrazenou částku, bude se způsob plnění řídit smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami prodávajícího. Obecně lze říci, že pokud je možné dluh splnit několika způsoby, má se dle § 1926 občanského zákoníku za to, že volba způsobu plnění náleží dlužníku, v tomto případě tedy prodávajícímu. Ten si proto může zvolit, zda vrátí peníze převodem či v hotovosti. Výše uvedené ovšem platí pouze v případě, že si strany neujednají něco jiného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.7.2015 10:15, před 10 lety


Alena Heryánová

Hodnocení:

Komentář: Po mém telefon. hovoru s panem vedoucím, mi nakonec řekl, že mi peníze vrátí v plné výši a to přímo na prodejně. Tudíž v pátek jsem jela vyzvednout sumu za reklamované zboží+prodl.záruku.
Sice tam byly takové řeči, jakože počítač byl funkční, Ovšem na dokladu, kde bylo napsáno 3. stejná závada - pomalý chod, nepřipojuje se k internetu bylo vyjádření:
Oprava zamítnuta: mimozáručně přeinstalován SW. Pan vedoucí mi sdělil, že sám počítač zkoušel a stahoval na něm něco /možná po přeinstalování/ Já se na tom PC nedostala ani do e-mailu, což jsem mu řekla do očí, na to mi sdělil, že jsem si koupila nejlevnější PC .... K vůli tomu, to snad nemusí být zmetek.
No v konečné fázi peníze za reklamaci mám v plné výši doma a příště se nenechám ukecat prodavačem a nekoupím to co mi vychválí a podstrčí obchodník - člověk se celý život učí.

Děkuji Vám moc za pomoc a doporučím dále Heryánová Alena