Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#71303Vrácené neobjednané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2023, před rokem

Iveta Lamatová

Znění stížnosti

Objednávala jsem si ponožky, ale nějakou záhadou přišel holící strojek pro muže. To jsem reklamovala i s E-knihou, která mě nikdy nebyla doručena, ale platila jsem za ní přes 225Kč. Vše jsem reklamovala, ovšem místo reklamace mě poslala společnost znovu ten holící strojek. Posílat znovu na své náklady již nehodlám.


Produkt

holící strojek a E-kniha


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 11:00, před rokem

Z popisu stížnosti si nejsme jistí, zda spotřebitel od smlouvy odstoupil, či zboží reklamoval.

E-kniha se zasílá většinou prostřednictvím e-mailu, jelikož se jedná o digitální obsah, který je dostupný v elektronické podobě.

K odstoupení od smlouvy:
Jestliže si spotřebitel zboží neobjednal, ale uhradil ho a následně mu bylo i dodáno (v případě e-knihy např. na e-mail), má dle našeho názoru právo na odstoupení od smlouvy. Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, přičemž lze od smlouvy odstoupit i jen částečně (ohledně neobjednaného zboží).

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.


Pokud spotřebitel fakturu ještě neuhradil, doporučujeme mu od smlouvy odstoupit, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaným společnosti HS plus d.o.o., P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.


K reklamaci:
Pokud však spotřebitel zboží reklamoval a požadoval po společnosti dodání zboží v souladu s objednávkou, ale společnost dodala opětovně špatný produkt, tedy není-li možné ze strany společnosti dodat zboží objednané, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.


Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby vždy jasně formulovali jakého práva chtějí využít, zda od smlouvy chtějí odstoupit bez udání důvodů, anebo chtějí věc reklamovat a požadují po společnosti dodání věci v souladu s objednávkou.

Více informací ohledně odstoupení od smlouvy, výměny a reklamace u společnosti HS plus d.o.o. nalezne spotřebitel zde: https://reclamations.hs-plus.com/cz/reklamace-a-vymena/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 11:48, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.