Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, dnes jsem si na vaší prodejně chtěla koupit dva kartony mléka v akci. U pokladny mi bylo docela nepříjemně sděleno, že mi pokladní musí nákup rozdělit. Po dotazu proč mi řekla, že je to snad napsané v letáku, že si mohu koupit jen 12ks na jeden nákup. Poté, co jsem jí řekla, že u regálu s mlékem ale žádné takové upozornění není mi odpověděla, že to její problém. Pokud vaše vedení nařídí pouze omezený počet sortimentu na jeden nákup, mělo by to snad být napsané u toho daného výrobku. Nezlobte se, ale není mou povinností studovat letáky, abych věděla, kolik si čeho mohu koupit.
Mléko v akci
Odpověď na otázku a požadovaná náprava.
|
Tweet |
V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat.
Pokud šlo o akční zboží, bylo by za určitých okolností možné stanovit maximální množství jeho odběru, které musí být přiměřené povaze věci. Spotřebitel by měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Penny Market s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://www.penny.cz/kontakty.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.