Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám s UPC smlouvu na dobu neurčitou. Před rokem mi byla nabídnuta sleva z doposud placených 802,- (po zaokrouhlení) na 749,-. Cena platná na 12 měsíců.
Z důvodu stěhování jsem musel ukončit smlouvu již nyní a společnost UPC si účtuje 3000,- za předčasné ukončení - vrácení slev zpět (300,-/měsíc).
Přitom reálná sleva se pohybuje , 53,-/ měsíc, tudíž nevidím důvod, proč bych jim měl kompenzovat takovou částku. Dodavatel služeb to komentuje tím, že se jedná o slevu brána rozdílem od klasického portfolia na dobu neurčitou. S čímž nesouhlasím, jelikož předchozí částka na dobu neurčitou byla nižší, než deklaruje.
Společnost mi zrušila přípojku (bez souhlasu), ač mám stále platnou smlouvu a mám řádně zaplaceno a připojila nového uživatele, shodou okolností sourozenec. Což shledávám min. nekorektní.
Předem děkuji za pomoc.
Kombi DIGITAL KOMFORT+ UPC FIBER POWER 120+
Vyčíslení opravdové kompenzace - původní vs. nová cena, a na to stanovat doplatek.
|
Tweet |
V tomto případě je podstatné, jakým způsobem je sleva sjednána. Zákon o elektronických komunikacích stanoví, že v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, operátor může požadovat kompenzaci, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Tato informace však musí být uvedena ve smlouvě.
Pokud je měsíční plnění stanovenou smlouvou pevně na určitou částku, vypočítává se úhrada z této částky. Poskytnuté slevy jsou obvykle součástí smlouvy. Ale mohou být vázány i na splnění podmínek. Spotřebitel může vyúčtování reklamovat a poté spor předložit Českému telekomunikačnímu úřadu k rozhodnutí.
Pan Dymák se z adresy odstěhoval a nový klient, jeho sourozenec, se připojil se stejnou skladbou služeb, tedy s balíčkem ve věrnostním portfóliu. Proto jsme přistoupili k věci jako k přepisu smlouvy a věrnostní slevu jsme nedoúčtovali.
Smlouvu pana Dymáka jsme tedy dne 1.7.2015 ukončili a neúčtovali jsme částku vzniklou z rozdílu za předčasné ukončení smlouvy. Zároveň jsme neúčtovali ani služby odebrané za období 24.6. – 1.7.2015.
S panem Dymákem jsme vše komunikovali prostřednictvím e-mailu. S řešením je pan Dymák spokojený.
Hodnocení:
Komentář: Potvrzuji, že jsme došli k dohodě a případ se může uzavřít.