Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:214
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#71326Neodpovídající zboží - odmítají vrátit peníze za dopravu zpět

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2023, před rokem

Lucie Kadrnožková

Znění stížnosti

Dobrý den,

objednala jsem si dle obrázků,videa i popisu legíny s teplým kožíškem.Dodané legíny byly bez kožíšku,jen se slabou podšívkou.Po domluvě s obchodem jsem zboží vrátila s tím,že neodpovídá popisu apod. a že požaduji vrácení peněz včetně nákladů na dopravu.Poslali mi jen peníze za hodnotu zboží.Obchod dál nereaguje,nedá se dovolat (ani po 50 min. vyzvánění)


Produkt

Elegantní dámské zateplené legíny - mají mít prémiový (kvalitní teplý) kašmír. Reklamace i vrácení zboží je dle popisu zdarma. Náklady za odeslání jiného nebo neodpovídajícího zboží popisu mi neproplatili, ani za dopravu objednaného zboží, i když poslali zboží neodpovídající objednávce. Obchod nereaguje a poslali mi pouze peníze za hodnotu zboží. Bez dopravy ke mě a zpět.


Požadované řešení

Vrácení alespoň mých nakladů na dopravu zpět do obchodu.

Za dopravu objednaného zboží jsem zaplatila nejlevnější obchodem nabízený způsob, PPL parcel shop 50,-.

Mé náklady na odeslání neodpovídajícího zboží (jiného zboží) činily 99,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 14:15, před rokem

Důležité je v tomto případě rozlišit, zda došlo:

1) k odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Náklady spojené s odstoupením od smlouvy - poštovné směrem k prodávajícímu však nese kupující.

2) k reklamaci:
Mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodů platí, že pokud bylo dodáno vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu), může spotřebitel takové zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud spotřebitel zboží reklamoval a reklamace byla uznána a vyřízena vrácením peněžních prostředků, má také nárok na náhradu poštovného směrem k prodávajícímu. Jestliže však spotřebitel od smlouvy odstoupil, je prodávající povinen vrátit cenu za produkt včetně nákladů na dodání (tj. prvního poštovného směrem ke kupujícímu).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Bombex Company s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 14:26, před rokem

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost zpět na ni, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.10.2023 14:36, před rokem


Lucie Kadrnožková

Hodnocení:

Komentář: Moc děkuji za pomoc