Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,ve výše jmenovaném obchodě (eshopou) MODA-STYLE jsem si 3.6. objednala tričko,poté jsem ještě udělala jinou objednávku,protože jsem chtěla pár noivých triček na dovolenou,vyřizovaní trvalo velmi dlouho což chapu,ale párkrát jsem napsala email kdy tak zboží bude doručeno.Naposledy mi tvrdili že odeslali minulé uterý,ve čtvrtek jsem šla na poštu a žádný balíček tam nebyl..Napsala jsem email se stížností a oni odpověděli,že zboží poslali ve středu,dnes jsem byla na poště,kde mi řekli,že zboží dorazilo dnes 30.6.,a balíček byl podán v pátek,ne ve středu.Když jsem ho rozbalila,bylo tam uplně odlišné tricko než to co jsem si objednala
(nemohu zde bohužel přiložit foto aby jste si sami porovnali),které chci vrátit s tím že to jsem si neobjednala.Navíc jsem požádala o zrušení mé druhé objednávky v tomto eshopu,která je předem zaplacená převodem,s tím at je zrušena když posílají jiné zboží a at mi vrátí peníze,jinak se obrátím na pomoc,což jsem už pro jistotu udělala ted.
objednání trička,zaslání neodpovídajícího a jiného zboží.Slo o produkt Dámský top ,různé barvy ve vel S,barva mentolová s motýlem z flitrů,přičemž mi poslali zelené tílko s bílým motýlem a nápisy,naprosto odlišné.
Po eshopu požaduji vrácení peněz a zítra jim odesílám tílko zpět s tím že to není co jsem si objednala,a zrušení mé druhé objednávky a vracení peněz,protože se bojím že mi prijde neco jineho a 17/7 odjíždím na dovolenou na kterou jsem si chtela trička vzít ale radši koupím jinde..takže vrácení peněz a zrušení mé objednávky,a chci na tento pochybný eshop upozornit.
|
Tweet |
V případě popsaném ve stížnosti došlo k plnění něčeho jiného, než-li bylo sjednáno v uzavřené kupní smlouvě (tzv. plnění aliud). Bylo-li plněno něco jiného, nepřichází v úvahu odpovědnost za vady; spotřebitelka má v tomto případě nárok na splnění smlouvy a prodávající je povinen zboží v souladu se smlouvou dodat. Pokud zboží nebude v přiměřené době dodáno, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení zaplacené kupní ceny odpovídající nedodanému zboží.
Ohledně druhé části stížnosti (zrušení již zaplacené druhé objednávky) může spotřebitelka využít postup daný občanským zákoníkem a podle § 1829 odst. 1 odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku (uzavřené prostřednictvím internetu) do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat. Základní podmínkou je, aby byla smlouva uzavřena na dálku. Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit, nesmí být pochyb o tom, že si přeje smlouvu zrušit. Zakoupené zboží je povinen do 14 dnů od této chvíle vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měla spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží.
Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jako bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.