Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obrý den,
dne 31.3.2023 jsem s E.ON Energie a.s. uzavřel Smlouvu na Fotovoltaický systém č. ***. Zálohovou fakturu č. *** ve výši 306.000 Kč jsem zaplatil 10.7.2023. Žádost o poskytnutí dotace vedená pod reg. č. *** z programu NZÚ byla SFŽP v plné výši 205.000 Kč dne 8.8.2023 akceptována. Z výše uvedeného je zřejmé, že veškeré náležitosti i platby byly z mojí strany včas a v plné výši splněny. Tímto urguji plnění smlouvy ze strany E.ON Energie a.s. ve smyslu plnění harmonogramu tak, aby připojení fotovoltaiky k distribuční soustavě bylo dokončeno do 31.10 20
Jelikož ze strany E.ON Energie nedošlo k dnešnímu dni k žádné aktivitě směřující k realizaci Fotovoltaického systému, pochybuji o důvěryhodnosti a solventnosti společnosti E.ON Energie a.s. Mám obavy, aby mnou zaplacená záloha ve výši 306.000 Kč, kterou jsem financoval z úvěru poskytnutého ČSOB a.s. nebyla společností E.ON Energie a.s. zneužita a použita k financování jiných předmětů.
Žádám o vrácení zaplacené zálohy ve výši 306.000 Kč na můj účet č. ***, z kterého byla záloha zaplacena.
S pozdravem
Luděk Vacek
Zákaznické číslo: ***
Žádám o vrácení zaplacené zálohy ve výši 306.000 Kč na můj účet č. ***, z kterého byla záloha zaplacena.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána dle popisu stížnosti smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu sídla podnikatele: E.ON Energie, a.s., F. A. Gerstnera 2151/6, 37001 České Budějovice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost E.ON Energie, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.