Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nechal jsem si poštou poslat 2 balíky ze země mimo EU. Prodejce na balíky napsal cenu 15$, balíky ve skutečnosti stály 19,99$ každý. Skutečnou cenu balíků jsem poště doložil mailem. Mezitím mi poštou přišly instrukce, jak mám postupovat při celním řízení.
Balíky i přes cenu nižší než 22€ prošly celním řízením (clo nebylo samozřejmě vyměřeno) a pošta si za tuto službu vyžádala poplatek 99kč za každý (Služby celní deklarace - odbavení SD).
Navíc jsem poště nezasílal plnou moc, aby mě mohla v celním řízení zastupovat. Je možné, aby pošta prováděla takovéto úkony bez mého souhlasu a plné moci?
Vrácení poplatku celkem 198,-.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel neudělil České poště plnou moc k zastupování v celním řízení, musí se celního řízení zúčastnit sám a to na pobočce České pošty respektive celního úřadu. Pokud však již kdykoliv předtím byla takováto plná moc udělena, platí až do odvolání.
Pokud pošta vyrozuměla zákazníka o přijetí a uložení zásilky a vyžádala si od něj doplňující dokumentaci a pokud se zákazník rozhodl nezúčastnit se celního řízení sám na pobočce celního úřadu, musí zvolit možnost celní deklarace, ve které ho může zastupovat Česká pošta a za danou službu si následně účtuje poplatek.
Pokud zásilku nelze celně odbavit – z důvodu nedostatečných nebo nesprávných údajů na poštovní celní prohlášce nebo při absenci potřebných dokladů, je umístěna v dočasném skladu, tak Pošta účtuje zákazníkovi poplatek 96 Kč (vč. DPH) za zvýšenou pracnost při předkládání k celnímu řízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.