Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Neuznaná reklamace
Dne 15.4.2023 j mi na základě poptávky přijel opravit ledničku opravář, který vyměnil těsnění ledničky BEKO. Oprava stála 2150 Kč
Již po 2 měsících jsem zjistil, že těsnění je prasklé v délce cca 8 cm. Následně jsem volal a reklamoval jsem tuto závadu, ale opravář mi sdělil, že se záruka na těsnění nevztahuje, protože je poškození způsobeno špatným otvíráním dveří ledničky.
Jelikož jsem znal pouze telefonní číslo opraváře a jméno z opravárenského listu bylo nečitelné a opravář na další tlf nereagoval, obrátil jsem se na dTest.
Dtest zaregistroval moji žádost pod číslem 85641 / KarVal a odpověděl mi e-mailem
Na základě zjištěné adresy jsem se obrátil na p. Fišaru emailem :
Dobrý den,
dne 15.4.2023 jste mi vyměnil těsnění ledničky BEKO. Oprava stála 2150 Kč
Již po 2 měsících jsem zjistil, že těsnění je prasklé v délce cca 8 cm. Následně jsem vám volal a reklamoval jsem tuto závadu, ale vy jste mi sdělil, že se záruka na těsnění nevztahuje, protože je poškození způsobeno špatným otvíráním dveří ledničky. Nejsem si vědom, že bychom otevírali ledničku nestardantním způsobem, navíc v uvedené době od května jsme většinu času byli mimo domov na chalupě. Přece není možné, aby gumové těsnění vydrželo tak krátkou dobu, muselo být asi staré, zetlelé. Původní těsnění nám vydrželo 7 let.
Žádám vás proto, abyste nám vadné těsnění vyměnil.
S pozdravem
J.Černý
***
Současně jsem na základě doporučení dTestu mu poslal doporučený dopis stejného znění. Dopis se mi vrátil jako nedoručený.
Následně mi došel 9.8. email od p. Fišary
rendaseznam@seznam.cz rendaseznam@seznam.cz
Komu:***
Re: Reklamace opravy ledničky
Dobrý den,
objednal jsem nové těsnění lednice, čekáme na díl.
--
S pozdravem Fryšara René
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jiří Černý <***>
Komu: rendaseznam@seznam.cz
Datum: 27. 7. 2023 14:24:49
Předmět: Reklamace opravy ledničky
Jelikož se nic stále nedělo, poslal jsem 28.8.email s dotazem , jestli těsnění došlo , ale bez odezvy.
Dne 18.9. jsem poslal další email, zatím opět bez odezvy.
Prosím o pomoc při vyřízení mojí reklamace.
Jiří Černý
***
lednička BEKO, těsnění dveří
výměna těsnění
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: René Fryšara, Bernartice nad Odrou 272, 74101. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.