Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Od sloučení dodavatele, kdy se Elgas 1.1.2020 sloučil se Zelenou Energií mi byla doručena poslední faktura s vyúčtováním za službu sdružené dodávky elektřiny naposledy 14.5.2022. Společnost Elgas Energy s.r.o. mi zaslala rozpis záloh naposledy 4.9.2022, který končí měsícem září 2023.
Doposud nemám vyúčtování za období 22/23. Na dotaz přes interní formulář společnosti jsem doposud nedostal odpověď.
Zaslat řádné vyúčtování, začít komunikovat
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitel nám zaslal následující doplnění stížnosti: "Fakturaci zaslali 27.10.2023, za období období od 02.03.2022 do 01.03.2023 s tím, že na ní přeplatek, který bude zaslán na účet nejpozději k datu splatnosti. Uveden datum splatnosti 23.6.2023."
Spotřebitel nám zaslal následující doplnění stížnosti: "Po další urgenci byla opravena faktura, kde došlo ke změně data zúčtovacího období i vratné ceny. Vyúčtování za období od 02.03.2022 do 30.09.2023, se splatností do 6.11.2023. Tedy byl připočten další půl rok. Z faktury zmizely i dvě reklamované položky: neuhrazené upomínky za 100Kč a Ostatní platby a služby za 122,94Kč."
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.