Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
jedná se o zájezd ***.Bohužel jsme přehlédli dobu platnosti pasu (6 měsíců).Druhý den ráno jsem informoval cestovku ta pro mne a vnuka zařídila letenky na termín kdy pasy byli vpořásku.Cena letenek 15 980 Kč.Byl jsem bohužel přesvědčen , že cestovka pro své klienty dělá vše nejlepší.Když jsem zjistil ,že letenky se dají pořídit za cca 8 000 a taxi do letoviska za 30 euro letenky již nebylo možné vrátit.Byl jsem dost překvapen,když stejný problém mimopražská cestovka (děda + vnuk)byla schopna řešit o cca 7 000 Kč levněji.Předem děkuji za vysvětlení a přeji hezký den.
Velek
vysvětlení
|
Tweet |
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu (stejné kvality).
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Mimo to platí, že od smlouvy o zájezdu může spotřebitel odstoupit vždy. Podle § 2533 odst. 2 platí, že pokud bylo ujednáno odstupné (stornopoplatky), musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Pokud odstupné ujednáno nebylo, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Výše odstupného je přitom uvedena v obchodních podmínkách společnosti.
V podmínkách společnosti je také uvedeno, že spotřebitel má možnost prokázat, že přiměřená částka náhrady, která společnosti náleží, je podstatně nižší než požadovaná výše odškodnění.
S dotazem na odůvodnění výše ceny zájezdu je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.