Počet nahlášených stížností: | 443 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 4 |
Billa ruší k 31. říjnu 2023 body, které zákazníci získávali za nákup (po uplatnění Billa bonus karty). Místo nic vydává losy, přičemž akci nazývá „Vyměňte své body za slevy“. Na prodejně v Plni, Galerie Slovany, Koterovská ul., se opakovaně stává, že losy nemají, dodatečně je odmítají vydat, vedoucí tvrdí, že neví, kdy losy opět dojdou. Horší je však také to, že zboží, na které lze uplatnit vylosovanou slevu, je dlouhodobě - již dva týdny - nedostupné. Konkrétně jde o Heinz kečup jemný 570 g se slevou 50 %. Vedoucí opět nedokáže říct, kdy bude zboží naskladněno.
Postup prodejny Billa vnímám jako nekalou obchodní praktiku ke zvýšení prodeje, jako podvod na zákazníkovi a také jako okradení zákazníka, kterému není umožněno čerpat nasbírané body, které jinak propadnou. Losy lze uplatnit max. do 5. listopadu t. r. Vzhledem k popisu akce se nejedná o klasické výherní losy, ale o náhradu nasbíraných bodů, zákazník tedy losuje pouze druh zboží, na které má nárok. Zboží na losy by tedy mělo být nárokové.
Nedostupnost zboží, které má nahradit čerpání Billa bonus bodů formou výherních losů - konkrétně Heinz kečup jemný, 570 g, se slevou 50 %. Tedy nesplnění nabídky učiněné jako závazek prodávajícího s názvem „Vyměňte své body za slevy“.
Udělit pokutu a - pokud možno - vyjednat prodloužení akce k náhradě bonus bodů.
|
Tweet |
Dle pravidel BILLA bonus club akce "VYMĚŇTE SVÉ BODY ZA SLEVY" platí následující: "S ohledem na skutečnost, že není možné předem zcela přesně předvídat, kolik zákazníků v průběhu marketingové akce projeví zájem o účast v akci v příslušné prodejně BILLA, pořadatel nezaručuje, že los bude možné získat na každé prodejně po celou dobu konání akce, a to z toho důvodu, že na dané prodejně BILLA může být akce ukončena dříve vyčerpáním zásob přidělených losů."
Dále je zde stanoveno, že "účastník není oprávněn požadovat od pořadatele akce žádné náhradní plnění, dodatečné slevy či jiné výhody v případě, že uplatnění výhry Poskytnutí slevy na uvedený produkt dle těchto pravidel nebude v průběhu termínu pro čerpání výhry (4.10.2023 až 5.11.2023) možné z důvodu vyčerpání skladových zásob produktů na něž se výhra vztahuje v důsledku vysokého zájmu zákazníků. Účastník však vždy může uplatnit v době pro čerpání výhry svůj los na kterékoli jiné kamenné prodejně BILLA. Informace o stavu zásob lze získat na bezplatné infolince 800 153 976 nebo na info@billa.cz, přičemž hodnotu losů není možné vyplatit v penězích či jiném plnění než stanoveném těmito pravidly a na losu uvedeném."
Pořadatel si také vyhrazuje právo "z důležitých provozních či obdobných důvodů jednostranně upravit, doplnit či jinak změnit tato pravidla akce, a to i po dobu jejího trvání. Pořadatel akce je oprávněn akci bez náhrady kdykoliv zrušit, a to i bez udání důvodu, je však povinen zrušení akce oznámit alespoň 24 hodin předem oznámením na internetových stránkách www.billa.cz."
S případnými stížnostmi je tak vhodné se v tomto případě obrátit na pořadatele akce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že všechny stžínosti zákazníků společnosti BILLA, spol. s r.o. zpracovává Infolinka, na kterou se můžete kdykoliv obrátit prostřednictvím e-mailu info@billa.cz.
S pozdravem,
BILLA, spol. s r.o
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.