Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 22.10.23 jsem si na stránkách objednala zboží roidmi EVA za 7374,-Kč, přišel potvrzující email, zaplaceno.dodani 30.10-1.11.23,druhý den velké zklamání že to stáhli z prodeje a pošlou jiný.a ejhle na stránkách vysavac je stále pouze za pomalu 17000kc.zda se mi to neferove jednání.a dnes ráno mi přišel email ze nebude poslán ani ten druhý a pošlou peníze zpět.mohli rovnou napsat že spletli cenu.dekuji Vaňková
Robotický vysavač roidmi EVA se stanicí
Stále bych chtěla tento typ za peníze co jsem dala děkuji
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě bude důležité rozlišit, zda se jednalo o omyl podnikatele, či zda spotřebitel mohl rozumně předpokládat, že se jedná o slevu a taková cena je u daného produktu možná.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel.
Pokud by se nejednalo o omyl, spotřebitel by mohl trvat na dodání zboží za objednanou cenu.
Jestliže se však jednalo o omyl podnikatele při uvádění ceny u zboží a lze předpokládat, že cena za daný produkt není možná vzhledem k cenám uvedeným na jiných stránkách za stejný produkt, může podnikatel od smlouvy odstoupit. V návaznosti na odstoupení má podnikatel povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Bělohorská 2428/203, 169 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Případně můžete kontaktovat odpovědné kolegy přes webový formulář, který najdete ve Vaší objednávce. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.