Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
Domluvil jsem se telefonicky se zákaznickým servisem firmy Volita na prohlídce jejich obchodního zástupce na začátku srpna 2023. Jejich zástupce u mě byl na prohlídce 15.08. a vyměřil a nacenil sítě do pěti oken plus jedny dveřové sítě. Celková nabídka byla za 31 637,54Kč, byla mi zaslána z adresy obchodního zástupce na formuláři firmy Volita. Bylo mi sděleno opakovaně, že doba realizace zakázky by byla do dvou až třech týdnů od objednání. Cena se mi zdála poměrně vysoká, takže jsem zkoušel ještě oslovit konkurenci, ale v době letních prázdnin většina firem ani neodpovídala.
18.08. jsem odepsal obchodnímu zástupci, že s nabídkou souhlasím a prosím o návštěvu jejich technika, který si ještě měl doměřit dvě okna z originální nabídky. Po doměření mi přišla 04.09. zálohová faktura z adresy servis@volitaservis.cz na celou částku s datem splatnosti 09.09. Celou částku jsem uhradil 05.09.
Ke konci září, když jsem od firmy nedostal žádné další zprávy o vývoji své objednávky jsem začal volat na jejich zákaznický servis, kde mi bylo opakovaně sděleno, že objednávka už je hotová a bude mě kontaktovat jejich obchodní zástupce ten samý den. Zástupce mě kontaktoval pouze jednou, kdy jsem se dozvěděl, že první obchodní zástupce, který mi vytvořil nabídku v srpnu už u firmy nepracuje, ale jedna z položek v mé objednávce je hotová a bude mě kontaktovat technik s termínem realizace.
Koncem září se dostavil technik s dveřovou sítí a zjistil, že síť byla špatně naměřená. Mimo tuto skutečnost byla síť zhotovena z jiného levnějšího materiálu, než bylo v objednávce a zároveň byla viditelně poškozena. Technik si znovu naměřil rozměry všech oken a odvolával se na obchodního zástupce, který už u firmy nepracuje a zaměřil vše špatně. Bylo mi řečeno, že nová výroba bude trvat dva týdny.
Po dvou týdnech v půlce října jsem začal znovu volat na zákaznický servis, kde mi bylo pokaždé oznámeno, že mě bude kontaktovat obchodní zástupce s aktuálním stavem mé objednávky, což se nikdy nestalo.
23.10. jsem zaslal mail na adresu servis@volitaservis.cz s oznámením odstoupení od smlouvy a žádostí o vrácení peněz, na který jsem druhý den obdržel odpověď, že mě bude kontaktovat obchodní zástupce.
Nikdo mě nekontaktoval a peníze jsem zpět neobdržel.
Na zákaznický servis jsem volal nejméně 10x a s obchodním zástupcem jsem mluvil jednou jedinkrát od chvíle uhrazení celé částky.
Dveřní sítě proti hmyzu VOLINET- Barva: Diamond/ Fixné sítě proti hmyzu VOLIFIX- Barva: Diamond/ Montáž dveřních sítí proti hmyzu/ Montáž Fixních síti proti hmyzu/ Výjezd technika
Vrácení peněz
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.