Společnost


Coral Travel s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71464Reklamace pobytu v Turecku_ smlouva ***

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2023, před rokem

Dušan Brabec

Znění stížnosti

Dne 17.10.2023 jsem poslal na společnost Superzájezdy, která ji obratem přeposlala na CK Coral Travel, tento mail (zájezd byl absolvován od 6. do 15.10.2023):

Dobrý den,
ozýváme se po absolvování níže uvedeného zájezdu (přiložena smlouva o zájezdu), neboť jsme nuceni konstatovat, že zájezd organizovaný CK Coral Travel s.r.o., který byl koupen přes Superzájezdy, nesplňoval ve více směrech inzerované parametry a podmínky, a tudíž jsme si dovolenou nemohli užít podle svých představ, jak jste nám přála.

Odlet z Prahy byl s více než dvouhodinovým zpožděním, přičemž celou dobu jsme byli nuceni sedět zavřeni v letadle bez řádného zdůvodnění tohoto stavu.

Do hotelu Blue Fish jsme se tudíž dostali jako jediná dvojice ze všech cestujících v letadle po 20:30, kdy už byly k večeři pouze zbytky jídla nevalné úrovně.

Tyto skutečnosti jsme ihned druhý den oznámili delegátce Martině na schůzce, ona nám nicméně žádné vysvětlení nepodala. Do konce pobytu se pak již v hotelu neobjevila. Hotel ani neměl nástěnku s informacemi pro klienty CK Coral Travel, ani nějakou knihu s informacemi na recepci hotelu.

Ohledně stravování all inclusive jsme nuceni konstatovat, že bylo stále stejné, monotónní bez rozmanitosti, a celkově nevalné úrovně. Také například často chyběly úplné příbory, občas byly používány plastové talíře a na nápoje bylo používáno, co zrovna bylo po ruce jak v jídelně, tak v barech u bazénu a na pláži. Nejhorší byly malé kalíšky z tenkého plastu, do kterých např. bylo čepováno i pivo. Uváděné alkoholické nápoje místní výroby spočívaly v pivu Efes, bílém a červeném vínu podřadné chuti a malých lahviček o objemu 0,4 cl vodka a "pseudovodka" Ardic Aromali Vodka nabízená jako gin (viz obr. 1). Nic jiného! Bar u pláže byl samoobslužný pouze s nealkoholickými nápoji, nic více. V den odjezdu jsme pak na naši žádost obdrželi lunch box, který ovšem obsahoval pouze 500 ml vody, 200 ml broskvové šťávy a malinký sladký bochánek (viz obr. 2). Rozhodně to nebyl ekvivalent snídaně, o obědu (protože jsme začínali pobyt ošizenou večeří - viz výše) ani nemluvě. Nebyla tudíž naplněna strava all inclusive na 10 dní.

Nadto, přestože byl odlet v 7:20, museli jsme být připraveni k nástupu do svozového autobusu již v 1:55 hodin v noci (takže devátou noc pobytu jsme si "užili" necelé dvě hodiny!). Logicky jsme pak s již popsaným obsahem balíčku lunch boxu trpěli výrazným nedostatkem stravy, což bylo i zdravotně rizikové v našem seniorském věku.

Popisu hotelu v nabídce neodpovídala ani pláž. Z hotelové pláže šlo vejít do moře pouze po kluzkých různě velkých kamenech s rizikem pádu, takže jsme do moře sestupovali po žebříku z mola vedlejšího hotelu Mirabell.

Deklarovaná spousta sportovní zábavy se po dobu našeho pobytu rovněž nekonala a večerní program byl za celou dobu pobytu pouze 2x, z toho 1x jen pochod a mávání tureckými vlajkami při hudbě. Turecké lázně i bez masáže byly pouze za poplatek, sauna byla zdarma pouze jednu hodinu od 12 do 13 hodin.

Pobyt zakoupený na 10 dní se tedy vzhledem k výše uvedeným skutečnostem a zejména all inclusive stravě de facto redukoval na 9 dní horší kvality pobytu i stravy.

Proto navrhujeme následující satisfakci: vrácení 10 % z uhrazené celkové částky za zájezd, tj. celkem za dvě osoby 3000 Kč, převodem na můj účet, z něhož byl zájezd 25.9.2023 uhrazen, tj. na číslo účtu ***.

Očekáváme vyjádření k našemu vstřícnému návrhu, aniž bychom zatím podnikali jiné kroky.

S pozdravem

Dušan Brabec ***


Produkt

Viz výše popsané v mailu.


Požadované řešení

Viz výše popsané v mailu: vrácení 10 % z uhrazené celkové částky za zájezd, tj. celkem za dvě osoby 3000 Kč, převodem na můj účet, z něhož byl zájezd 25.9.2023 uhrazen, tj. na číslo účtu ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2023 14:08, před rokem

Reklamaci zájezdu je třeba uplatnit u pořadatele zájezdu - v tomto případě u Coral Travel s.r.o. Reklamační řád společnosti Coral Travel s.r.o. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://media.coraltravel.cz/www/cz/documents/2023_04_04_Reklamacni-rad.pdf.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník"), je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.

Spotřebiteli doporučujeme podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na vyřízení reklamace má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, může spotřebitel reklamaci rozporovat.

Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Sleva se počítá z ceny zájezdu.

Jestliže byla reklamace společností zamítnuta, nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se se společností nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) pořadateli zájezdu a požádat jej o opětovné posouzení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2024 11:08, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.