Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
asi pred rokom a pol som si kúpila vysávač Electrolux WQ71-P52SS s dvomi hubicami (ZE137 a ZE143) cez Mall.cz. Tento rok som musela 2 krát reklamovať hubice - prvýkrát všetko prebehlo ok, jedna hubica ZE137 bola vymenená a druhú ZE143 mi len poriadne vyčistili s tým, že ju treba pravidelne čistiť. To som robila.
Po čase sa táto druhá hubica ZE143 zase pokazila a už nešla vôbec používať, nedala sa opraviť. Ale tentokrát bola reklamácia zamietnutá z dôvodu zanedbanej údržby. Pán v servise mi konečne ukázal, kde bol problém a kde som to mala poriadne čistiť. Namotané vlasy tam pri vysávaní horeli a roztavili kovové súčiastky. Na moju otázku, ako som mala vedieť, že aj táto malá červená súčiastka sa dáva dole a treba to pod ňou čistiť, mi povedal, že mám čítať návod. Tak som znovu našla návod a nikde to tam nie je napísané alebo nakreslené.
Kúpila som si teda novú hubicu ZE143, keďže tá predchádzajúca bola vhodná na likvidáciu. A k tejto novej hubici zase neprišiel žiadny návod, manuál, pokyny, nič. Takže ak by mi v servise neukázali kde to treba čistiť, zase by som to nevedela a nová hubica by sa zase zničila.
Ku všetkému mám doklady a fotky - faktúry, dokumenty zo servisu, fotky hubice a súčiastok, manuálu aj balenia.
Toto celé som poslala mailom do Electroluxu. Vymenili sme si pár mailov, kde vždy hľadali chybu na mojej strane, aby mi reklamáciu naozaj nemuseli uznať. Každý ich argument som im vyvrátila a doložila papiermi. Potom prestali reagovať. Naposledy odpísali 12.10.2023.
Electrolux WQ71-P52SS s dvomi hubicami ZE137 a ZE143. Jedná sa o neoprávnene zamietnutú reklamáciu hubice ZE143.
Som presvedčená, že druhá reklamácia nemala byť zamietnutá a mám nárok na novú hubicu zadarmo, pretože Electrolux nikde v návode ani na internete neuvádza, ako a kde všade treba hubicu čistiť. Nebudem ju predsa skúšať sama rozoberať sučiastku po súčiastke.
Keďže som si ju už musela kúpiť, prosím teda o vrátenie celej sumy. Novú hubicu som kupovala na eshope NIPPON CEC s.r.o. a je to turbokartáč Electrolux v hodnote 1369kč. Faktúru tiež mám a môžem doložiť.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže spotřebitel nejednal v souladu s pokyny prodejce, domníváme se, že druhá reklamace byla ze strany společnosti zamítnuta oprávněně, jelikož spotřebitel byl dostatečně informován o údržbě vysavače přímo v servise.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.