Společnost


Dopravní podnik města České Budějovice, a.s.

Počet nahlášených stížností:66
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71471Pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2023, před rokem

Roman Čadský

Znění stížnosti

Nastoupil jsem na nádraží do 10 směr Roudné v sobotu ve13:21 s nákupem v rakach, který jsem nakoupil v Albertu v mercury. Položil jsem tašky na zem v autobuse a mezi tím se rozjel bus a vyndal jsem jízdenku abych jsi pichnul a byl tam už revizor, který mi za to dal pokutu blokovou..


Produkt

Proč jsou takový blbý


Požadované řešení

Proč mám to platit tu pokutu, když jsou tak blbý někteří...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2023 13:08, před rokem

Dle smluvních přepravních podmínek společnosti (dostupných zde: https://www.dpmcb.cz/galerie/tinymce/SPP%20MHD%20od%2001082023%20final%20bez%20podpisu.pdf) bodu V. je cestující "povinen označit si předepsaným způsobem jednotlivou jízdenku, a to bezodkladně po nástupu do vozidla v nejbližším označovači. Čas určený k bezodkladnému označení jízdenky nezahrnuje dobu, kterou cestující potřebuje k tomu, aby zaujal místo k sezení, vyhledal nepřipravenou jízdenku, nebo si ji opatřoval od jiných cestujících, manipuloval se zavazadly, nebo prováděl jinou činnost, která nesouvisí s bezodkladným označením jízdenky. Po označení jízdenky v označovači je cestující povinen provést kontrolu správnosti vytištěných údajů. Je-li označovač, ve kterém si cestující chtěl jízdenku označit, nefunkční, je cestující povinen použít k označení jízdenky další nejbližší označovač."

Dále je v přepravních podmínkách společnosti stanoveno, že "cestující, který na vyzvání pověřené osoby při započetí a kdykoliv během přepravy, nebo v okamžiku vystoupení z vozidla nepředložil platný jízdní doklad, zaplatí jízdné a přirážku k jízdnému ve výši 1500 Kč. Přirážka k jízdnému je splatná bezodkladně po provedení přepravní kontroly, jejímž výsledkem je zjištění, že cestující neměl platný jízdní doklad.

Pokud cestující uhradí přirážku k jízdnému na místě kontroly (za tímto účelem je cestující povinen na výzvu pověřené osoby setrvat ve vozidle MHD) nebo spolu s jízdným nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne uložení přirážky k jízdnému způsobem určeným v Zápise o provedené přepravní kontrole, přirážka k jízdnému se snižuje z 1500 Kč na 600 Kč. Zaplacením přirážky k jízdnému na místě kontroly souhlasí cestující s jejím uložením a proti jejímu uložení není odvolání. Zápis o provedené přepravní kontrole neslouží jako jízdní doklad.

Pokud cestující ve stanovené lhůtě nevyužije možnosti zaplatit jízdné a přirážku k jízdnému v její snížené výši, bude Dopravce vymáhat zaplacení jízdného a přirážky k jízdnému v její plné výši, která činí 1500 Kč."

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud spotřebitel s uloženou přiřážkou nesouhlasí a neuhradil ji přímo na místě, může podat proti jejímu uložení odvolání. V takovém případě se domníváme, že by spotřebitel musel prokázat, že se pokoušel označit jízdní doklad bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupil.

Podněty, reklamace a stížnosti mohou být dle dostupných informací podány písemně v Zákaznickém centru Dopravce v provozní době zveřejněné na www.dpmcb.cz. Dále mohou být zaslány poštou, na elektronickou adresu info@dpmcb.cz nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na www.dpmcb.cz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.