Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, v sobotu večer jsem koupil tiskárnu v akci na Eshopu Kauflandu. Dnes mi přišly tyto emaily:
1.:Vážený zákazníku,
Doufám, že vás tato zpráva najde dobře. Píši vám ohledně vaší nedávné objednávky z našeho obchodu na platformě Kaufland.
Kvůli nepředvídatelné chybě v našem cenovém systému byla vámi objednaná položka uvedena za cenu, která je výrazně nižší než její skutečná cena. To vedlo k velkému počtu objednávek, které bohužel nejsme schopni splnit, aniž bychom utrpěli podstatnou ztrátu.
Tato situace nás hluboce mrzí a upřímně se omlouváme za jakékoli nepříjemnosti, které vám to může způsobit. Ve světle toho jsme se ocitli v obtížné situaci, kdy musíme zrušit vaši objednávku.
Ujišťujeme vás, že vám bude obratem vrácena celá částka. Vrácení peněz bude zpracováno stejnou platební metodou, kterou jste použili při nákupu. V závislosti na době zpracování vaší banky může trvat několik dní, než se refundace projeví na vašem účtu.
Chápeme, že je to neuspokojivá zpráva, a za tento neočekávaný problém se opravdu omlouváme. V současné době pilně pracujeme na tom, abychom napravili chybu
2.: Dobrý den,
následující položku jsme právě z důvodu chybné nabídky stornovali . Zboží proto již nebude doručeno. Přeplatek jsme vám vrátili na váš bankovní účet. Převod může trvat několik dní.
V případě, že již byla uzavřena kupní smlouva, pak ji tímto napadáme pro omyl v projevu vůle.
Kupní smlouva byla uzavřena, zboží bylo zaplaceno. Nyní jsem kontaktoval Kaufland, že se stronováním nesouhlasím.
Creality Ender-3 V3 SE 3D tiskárna + 1 kg fialového PLA vlákna
Dodání měho objednaného zboží, že to byla chyba nebylo zřejmé. Vyapdalo to jako akce.
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě bude důležité rozlišit, zda se jednalo o omyl podnikatele, či zda spotřebitel mohl rozumně předpokládat, že se jedná o slevu a taková cena je u daného produktu možná.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel.
Pokud by se nejednalo o omyl, spotřebitel by mohl trvat na dodání zboží za objednanou cenu.
Jestliže se však jednalo o omyl podnikatele při uvádění ceny u zboží a lze předpokládat, že cena za daný produkt není možná vzhledem k cenám uvedeným na jiných stránkách za stejný produkt, může podnikatel od smlouvy odstoupit. V návaznosti na odstoupení má podnikatel povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Bělohorská 2428/203, 169 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Případně můžete kontaktovat odpovědné kolegy přes webový formulář, který najdete ve Vaší objednávce. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Dobrý den, když jsem vás kontaktoval, dostal jsem tuto odpověď:
Vážené dámy a pánové,
Dobrý den!
Omlouváme se za nepříjemnosti. Zároveň jsme Vás informovali o důvodu zrušení objednávky. Je zbytečné, abychom se zde dále zaplétali. Pokud Vás trápí otázka vrácení peněz, ujišťujeme Vás, že peníze Vám budou vráceny na Váš účet do sedmi pracovních dnů. S ničím jiným vám nemůžeme pomoci. Upřímně se modlete za odpuštění.
S pozdravem
Na dodání objednávky trvám. Takto to vypadá, že šlo pouze o získání informací. Jelikož se dnes dají tiskárny sehnat docela levně a na eshopu kauflandu máte různé akce, nenapadlo mě, že jde o chybu. V příloze můžete vidět, že došlo k uzavření kupní smlouvy.
Děkujeme stranám za reakce.
I nadále trváme na výše uvedeném - pokud se však jednalo o zřejmou chybu v ceně, nebyl by podnikatel touto chybou pravděpodobně zavázán a kupní smlouva by nevznikla. Vzhledem k tomu, že se společnost k této skutečnosti nevyjádřila, nemůžeme tuto skutečnost posoudit.
Protože však společnost spotřebiteli pravděpodobně nevyhoví dohodou stran, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.
Pokud byl však prodávající ze zahraničí, bude pravděpodobně nutné obrátit se na jiný dozorový orgán - v případě, že se bude jednat o subjekt se sídlem v členské zemi EU, může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.