Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u firmy Veleta jsem objednala přes internet dětské sandálky pro 15ti měsíční dítě, lze objednat pouze telefonicky, jejich e-mail je neplatný.Doručeny byly 21.6. Bohužel sandálky byly těsné kolem kotníku, v souladu s podmínkami, které mají uvedeny na svých stránkách, jsem sandálky okamžitě vrátila, 22.6., se zdvořilým průvodním dopisem. Majitel mi telefonicky sdělil, že peníze mi vrátí až sandálky prodá, s komentářem, že jsem špatně udala velikost, že s Pražáky jsou vždy potíže atd. Pro informaci, velikost byla v pořádku, zřejmě byl nevyhovující střih, což se může stát. Ještě jednou jsem se pokusila s majitelem telefonicky domluvit, zcela neúspěšně. V tuto chvíli má majitel vrácené sandálky i peníze, které jsem zaplatila. Uvítám, bude-li možné vyřešení záležitosti přes Vás. Podotýkám, že s takovým přístupem jsem se doposud nesetkala, ačkoliv přes internet nakupuji velkou většinu zboží.Děkuji za vyřízení a přeji hezký den.
Eva Svobodová
dětský sandál vzor 023/2V č. 2
Vrácení zaplacené částky včetně poštovného, v souladu s obchodními podmínkami - 460 Kč (sandálky) + 180 Kč (poštovné)
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží má spotřebitel právo v případě nákupu přes internet či po telefonu, tj. u smluv uzavíraných formou komunikace na dálku.
Ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat. Spotřebitel není povinen uvádět důvody odstoupení a prodejce není oprávněn takové odůvodnění požadovat (§ 1818 občanského zákoníku).
Podle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatelka nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby podnikatelce zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvala ji k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Od podnikatele jsme obdrželi informaci, že stížnost je již vyřešena a spotřebitelce budou vráceny peníze. Prosíme o potvrzení uvedeného řešení a uzavření stížnosti.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
Ačkoliv dle sdělení Drahomíry Veletové, uvedeného u Vás, je záležitost vyřízena a budou mi vráceny peníze, doposud se tak nestalo. Zdravím a doufám. Eva Svobodová
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, pro pořádek oznamuji, že dnes - 12.8. 2015, mi byla vrácena částka 640 Kč na učet. Děkuji za pomoc a zdravím. Eva Svobodová