Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupila jsem u této společnosti přenosná sluchátka MELICONI HP STETO Digital černá 1 ks v ceně 2 697,- Kč.
Převzato a uhrazeno jako balík v Zásilkovně dne 30. 10. t. r.. Faktura č. ***.
V zásilce postrádám český návod k použití (zákonná povinnost)
a ani v manuálu není uveden kontakt na autorizovaný servis toho výrobku.
Požaduji dodání obou informací :
a to jak českého návodu k použití sluchátek,
tak kontakt na autorizovaný servis v ČR. optimálně v Brně.
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, je mi velice líto, že u výrobku nebyl návod na použití přiložen. Výrobek je v originálním obalu a nelze tedy zjistit, že návod chybí. Na e-mail Vám bude odeslán kontakt na autorizovaný servis a návod k použití. Přeji hezký den. Jana, overeno@mall.cz
Děkuji dTestu za pomoc k rychlé nápravě. Přislíbená reakce společnosti mě uspokojuje.
Pakliže se uskuteční, případ uzavírám.
Dr. Pokorná.
Dobrý den, na e-mail byl zákaznici zaslán kontakt na autorizovaný servis. O návod byl zažádán dodavatel výrobku a v tuto chvíli čekáme na jeho zaslání.
S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda se již případ povedlo smírnou cestou vyřešit.
Nad to dodáváme, že není-li reklamace (v tomto případě reklamovaná vada spočítá v absenci českého návodu) vyřešena do 30 dnů (tedy není-li do 30 dnů spotřebiteli předán návod v českém jazyce), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu (§ 19 odst. 3 a 4 zákona na ochranu sptřebitele). Skutečnost, že prodejce nekontroluje, zda plní své vlastní zákonné povinnosti v případě prodeje originálně zabalených výrobků, nemá pro jeho odpovědnost žádný význam.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit mimo jiné na ADR ČOI (odkaz v prvním vyjádření dTestu v této projednávané věci).
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.