Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:76
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#71518Zaúčtováno neobjednané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2023, před rokem

Vratislav Renner

Znění stížnosti

Do online pořízené objednávky v e-shopu superzebra.cz mi byla přidána e-kniha za 241,- Kč, kterou jsem neobjednal a navíc před jejím doručením odmítnul. Požadavku na vrácení peněz nebylo vyhověno. Dodavatel argumentuje, že od smlouvy na elektronické zboží nelze odstoupit. Můj argument je, že na neobjednané zboží a doručené proti mé vůli nemohla vzniknout smlouva. E-knihu jsem dostal dodatečně, až po reklamaci jako přílohu e-mail. Přílohu jsem neotevřel.


Produkt

Neobjednaná e-kniha s kupónem pro slevu a výhod   1,00 ks 241,19 Kč


Požadované řešení

Požaduji vrácení 241,- Kč na můj účet, jehož číslo jsem dodavateli sdělil. Svůj požadavek jsem dal dodavateli opakovaně, opakovaně byl odmítnut, na poslední žádost dodavatel již nereagoval. Mimo oněch 241,- Kč mi jde, a možná více než o peníze, o to, aby dodavatel neuplatňoval tuto, dle mého nekalou, praktiku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2023 11:02, před rokem

Jestliže si spotřebitel e-knihu neobjednal, jednalo by se ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2023 14:33, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že mu byly vráceny finanční prostředky. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.