Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Do online pořízené objednávky v e-shopu superzebra.cz mi byla přidána e-kniha za 241,- Kč, kterou jsem neobjednal a navíc před jejím doručením odmítnul. Požadavku na vrácení peněz nebylo vyhověno. Dodavatel argumentuje, že od smlouvy na elektronické zboží nelze odstoupit. Můj argument je, že na neobjednané zboží a doručené proti mé vůli nemohla vzniknout smlouva. E-knihu jsem dostal dodatečně, až po reklamaci jako přílohu e-mail. Přílohu jsem neotevřel.
Neobjednaná e-kniha s kupónem pro slevu a výhod 1,00 ks 241,19 Kč
Požaduji vrácení 241,- Kč na můj účet, jehož číslo jsem dodavateli sdělil. Svůj požadavek jsem dal dodavateli opakovaně, opakovaně byl odmítnut, na poslední žádost dodavatel již nereagoval. Mimo oněch 241,- Kč mi jde, a možná více než o peníze, o to, aby dodavatel neuplatňoval tuto, dle mého nekalou, praktiku.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel e-knihu neobjednal, jednalo by se ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nás informoval, že mu byly vráceny finanční prostředky. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.