Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem prostřednictvím internetového obchodu https://tamaris.com/cs-CZ/ obuv značky Tamaris. Obuv jsem na poště zaplatila, byla mi však větší, tak jsem ji týž den odeslala zpět a požadovala výměnu za shodnou obuv, jen o číslo menší. O vrácení peněz jsem samozřejmě nežádala, neboť jsem se domnívala, že půjde pouze o výměnu. Od společnosti Tamaris mi přišel mail, že přijali vrácenou obuv a posílají o velikost menší. Menší obuv mi byla však zaslána s tím, že ji mám znovu zaplatit a poté mi budou vráceny peníze za obuv původní (tedy tu větší). Boty jsem opravdu znovu zaplatila a od té doby se neustále dotazuji na zákaznické podpoře, kdy mi budou vrácena peníze za obuv původní. Veškeré požadované údaje bankovního spojení jsem zaslala. Na zákaznické podpoře Tamaris - service.cz@tamaris.com mě neustále říkají, že předají mou záležitost centrále a podají mi prostřednictvím mailu informaci. Nikdy se tak nestalo a se zákaznickým servisem je velmi obtížná domluva.
Vše popsané se odehrávalo hlavně prostřednictvím emailové komunikace, kterou mám samozřejmě uloženou. Popisovaná záležitost započala 13. října 2023, stále nemám informaci, kdy se mi neoprávněně zadržovaná finanční částka vrátí.
Číslo objednávky: ***, Zboží: 1-22407-41 39 Pumps beige 1599,00 Kč
Vrácení finanční částky 1 599,- Kč.
|
Tweet |
V tomto případě se pravděpodobně jednalo o odstoupení od původní smlouvy a uzavření smlouvy nové.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.