Společnost


Easy Life s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7155Neuznaná reklamace + nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.07.2015, před 10 lety

Tomáš Pokorný

Znění stížnosti

Na Vánoce 2014 jsem koupil od této společnosti tašku Silvercase 4345-60. (http://www.purses-kabelky.cz/aktovky/panske-tasky/panska-taska-silvercase-4345-60.html)
Bohužel po necelých 2 měsících běžného užívání jsem zjistil, že na přední klopě tašky ve švu se vytrhla vrchní podšívka, a vznikla na boku díra, která se postupně zvětšovala.
Prodejci jsem zaslal fotografie s vadami a domluvili jsme se, že zašlu vadnou tašku a obratem obdržím tašku novou, tu stejnou. tak to také bylo. Taška číslo 2 začala mít po cca stejné době ty stejné vady, jako taška první. Proto jsme opět kontaktoval prodejce s tím, že tašku budu reklamovat. Nicméně jsme koupil ještě jednu, tu stejnou tašku (číslo 3), a vadnou tašku číslo 2 jsme odeslal prodejci. Ještě před zakoupením třetí tašky mi byl zaslán mail, že po obdržení druhé reklamované tašky mi budou zaslány peníze za tuto tašku včetně poštovného. To se ale bohužel již nestalo, a dostal jsme tento mail:

"zboží 4345-60 prodáváme už léta a nikdy nevznikaly podobné případy jako Váš, s ohledem na to a po analýze této celkové situace, poslední reklamaci Vám neuznáváme, protože byla určitě (jako zřejmě i dvě předešlé) způsobená nesprávným použitím zboží.
Prosím o zaplacení poštovních nákladů 120 Kč na účet e-shopu 2000103367/2010 pod VS=555, poté Vám bude Vaše taška odeslána zpět"

Mezitím i u třetí tašky došlo ke stejným problémům, jako u předešlých dvou tašek. Tedy pořád ten stejný problém. Nesprávné použití tašek zcela vylučuji.

Společnost se mnou dále nekomunikuje.


Produkt

Reklamace pánské tašky Silvercase 4345-60. (http://www.purses-kabelky.cz/aktovky/panske-tasky/panska-taska-silvercase-4345-60.html)


Požadované řešení

Vrácení peněz za 2. tašku a vrácení peněz i za 3. tašku (o jejich vadách ještě společnost nebyla informována a nebyla ještě reklamována), a jenž vykazuje stejné závady jako dvě předešlé. Tudíž bude předmětem reklamce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2015 12:50, před 10 lety

Prodávající, který uzná důvody reklamace a zaváže se k vrácení peněz, musí spotřebiteli v přiměřené době slíbené finanční prostředky vrátit. Uznání je možné učinit i elektronickými nebo jinými technickými prostředky (podle § 2053 občanského zákoníku v souvislosti s § 562 občanského zákoníku). Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitel může vyzvat prodávajícího k plnění tzv. předžalobní výzvou podle § 142a občanského soudního řádu. Po zaslání předžalobní výzvy se může spotřebitel svého práva domáhat u soudu.

V případě reklamace zboží, je prodávající povinen dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

V případě, že spotřebitel s výsledkem reklamace nesouhlasí (reklamace zamítnuta v zákonné lhůtě) a mezi stranami tak nastane spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoliv, může se spotřebitel obrátí na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s požadavkem na opravu věci nebo s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně (to prokazuje přiložený posudek znalce). Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2015 17:16, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.