Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Prosím o radu, po telefonu byl mamce nabídnutý holící strojek, pouze za cenu doručení. Bohužel mamka souhlasila, ale po pár minutách volala zpět na tel.číslo s tím, že to chce zrušit, bohůžel se nedovolala. Proto když zásilka přišla, nic nepodepisovala, ani nepřevzala a pošťačka si zásilku ponechala s tím, že to pošlou tedy zpět. Nyní přišla upomínka se složenkou na 208 kč s infomrací, že každý den nezaplacení úroky rostou. Prosím máme částku uhradit? I když zásilku jsme nepřevzali? A neozvou se znovu, že tam jsou další úroky?
Holící strojek.
Zásilka nebyla převzata, ani podepsána. Zrušení telefonické dohody. Proč paltit za něco, co bylo zasláno zpět a nepřevzato.
|
Tweet |
Pokud se jedná o neobjednané zboží, nemusí spotřebitel zásilku platit ani přebírat.
Avšak společnost Westerfield International mající sídlo ve Švýcarsku nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.
Byla-li tímto způsobem smlouva telefonicky uzavřena, má spotřebitel ze zákona právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží. Pokud spotřebitel neodstoupí od smlouvy ještě před doručením zboží, měl by pak zásilku přijmout a spolu s odstoupením od smlouvy zaslat zpět na adresu společnosti (Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2) a žádat vrácení nákladů na dodání.
Přesto, že odstoupit lze i jinou formu než písemnou, doporučujeme spotřebiteli, aby z důvodů předběžné opatrnosti zaslal odstoupení písemně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Kopii odstoupení a doklad o doručení by si spotřebitel měl uschovat. Občanský zákoník stanovuje v § 1829 lhůtu 14 dnů od převzetí zboží, nicméně při nesplnění povinnosti řádně informovat spotřebitele o právu smlouvu bez udání důvodu a bez sankce v uvedené lhůtě zrušit, prodlužuje se tato lhůta o celý rok. Doporučujeme však postupovat bez zbytečného odkladu a písemně zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu, včetně všech závazků vůči společnosti Westerfield International AG. Kopii odstoupení je třeba si založit pro případné pozdější použití a současně s dopisem odeslat i zboží. Spotřebitel nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli. Spotřebitel může využít níže uvedený vzor pro odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku.
www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.