Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
moc rád bych Vás poprosil o názor na tuto situaci, kterou řeším s Alza.cz
U Alza jsem zakoupil Hoverboard tento:
https://www.alza.cz/sport/kolonozka-rover-d4564632.htm
Níže posílám, co jsem reklamoval:
Dobrý den, hoverboard fungoval naprosto skvěle - jsme nadšeni. Ale nyní se bohužel vypne během jízdy(stalo se opakovaně, nebylo způsobeno dlouhou jízdou, přetížením či slabou baterií - ověřeno několikrát) Je to dost nepříjemné a o to více, že nejenom já, ale dítě si dost natlouklo. Vypne se opravdu sám celý - poté je nutné zapnutí vypínačem... V pravém kole/ose/motoru něco během jízdy cvaká. Jinak jsem s produktem velmi spokojeni a moc by nás mrzelo být bez něho, neposkytujete náhradní během opravy, prosím? Děkuji za kladné vyřízení. V případě jakéhokoli dotazu jsem rád k dispozici... Děkuji a mějte fajn den! Šlambora ***
Bylo mi odepsáno toto:
Dobrý den,
dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaši reklamace ***, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako pozáruční opravu. Pozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 2825 Kč s DPH. Servisní vyjádření pod čarou.
V případě, že s cenovým návrhem na pozáruční opravu souhlasíte, dovolím si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 1 pracovního dne. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení pozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
Souhlas je závazný a nelze jej vzít zpět.
odpověď ode mě:
Olda Šlambora - systémy KNX/EIB <***>
ne 22. 10. 15:19 (před 10 dny)
komu: cenovy.navrh
Dobrý den,
s cenou nabídkou na opravu nesouhlasím. Trvám na tom, že nereklamuji pokles kapacity baterie (tato závada se projeví kdykoli bez ohledu na to, zda je baterie vybita, či plně nabita).
Prosím o vyvinutí tlaku s snahy z vaší strany na vašeho partnera -akoupil jsem zboží od Vás. Jedná se o chybu výrobku, který je nebezpečný a vypne se bez udání varovného zvuku či optického signálu, který má učinit a neučiní.
Nechť výrobce odstraní vadu na vlastní náklady a předá nám zpět funkční zařízení. Zboží bylo zakoupeno v Alza - což jsem bral jako záruku kvality...
Prosím přečtěte si viz níže:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
oni:
Dobrý den,
kontaktuji Vás na základě Vašeho rozporu s vyřízením reklamace č. ***. Na základě zjištěných skutečností bohužel nemůžeme uznat rozpor s vyřízením reklamace. Reklamace byl řádně na
základě posouzení autorizovaného servisního střediska, podle kterého není popisovaná vada důsledkem výrobní vady, ale mechanického poškození. Užívání zařízení v rozporu s manuálem - jízda v nevhodném (mokrém, blátivém) prostředí. Kamení a bahno v kolonožce, nutné vyčištění. Baterie je po předpokládané době životnosti. Snížená kapacita baterie běžným používáním.
Na zamítnutí záruční reklamace musíme bohužel trvat.
Žiji opravdu v omylu, že nemohu reklamovat, to, že se bez varování vypne? Snížená kapacita baterie nám opravdu nevadí, pokud by byla, ale dojezd se od zakoupení nového prakticky nezměnil - kapacitou toto není dle mého uvážení... Hoverboard byl zakoupen před vánoci 2022 - reálně použit cca od března 2023, přijde mi trochu škoda tuto drahou hračku prostě vyhodit :(
Prosím o Váš názor a radu, jak bych měl postupovat...
Děkuji za Váš čas!
Mějte fajn den!
Olda Šlambora
***
Hover board - neuznaná reklamace
Oprava na náklady Alza.cz, nové zboží...
|
Tweet |
Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k vytýkané vadě.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Znalecký posudek by v tomto případě mohl prokázat, že je baterie v pořádku a vada se nachází jinde. Jestliže by byla vadná baterie, záleželo by také na jejím poklesu kapacity. Z dřívějších rozhodnutí soudu, na které i odkazuje spotřebitel v popisu stížnosti, však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji panu Šlamborovi za zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Reklamace byla v tomto případě po otestování závady zamítnuta servisním střediskem, kde byl popsán stav produktu, v přesném znění: "Případ se zamítá, protože došlo ke spotřebování zboží. BATERIE". Jelikož je při reklamaci vyjádření autorizovaného servisu směrodatné, je naše stanovisko v tuto chvíli bohužel neměnné. Zákazník se tedy může obrátit například na soudního znalce v oboru, který mu vydá posudek. Produkt: "Hoverboard Kolonožka Rover" tedy nebyl v rámci reklamace opraven, jelikož zákazník odmítl návrh na placenou (mimozáruční) opravu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším postupu (např. využití znaleckého posudku) a vývoji stížnosti.
Dobrý den všem,
neopravený hoverboard jsem včera vyzvedl z Alzy. Od autorizovaného servisu, kde tvrdí, že je uvnitř bláto a voda se vrátil, dle mého názoru, aniž by jej rozebrali. Ano, něco v něm chrastí, ale bláto to určitě nebude. Nevyužívali jsme jej v rozporu se záručními podmínkami.
Jak tedy servis zjistil, co je uvnitř, když přístroj ani nerozebral? Zřejmě od stolu. V příloze emailu posílám foto šroubků, ve kterých je hlína - kdyby je někdo povoloval, určitě by tam nebyla. Zjištění závady byl s cílem spotřebitele odbýt dle mého názoru.
Nemám problém s tím, vše předat soudnímu znalci v oboru, jsem si jistý, že potvrdí mou verzi...Zřízení se vypne bez ohledu na to, zda je baterie plně nabita nebo ne. Nereklamuji její kapacitu, chápu, že se sníží po roce užívání.
Zdůrazňuji opět, že se servis nevyjádřil k tomu, co reklamuji, tedy, že se zařízení samo od sebe vypíná bez signálu, že je něco špatně.
Prosím tedy o vaši rychlou reakci, abych případně zboží předal soudnímu znalci!
Děkuji,
Šlambora
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.
Jestliže společnost reklamaci nevyřešila řádně, může spotřebitel od smlouvy odstoupit (jak uvádíme výše). K prokázání takového (ne)vyřízení bude však s vysokou pravděpodobností potřeba znalecký posudek.
Stížnost však nyní přeřazujeme na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Po důkladném ověření celého případu, umožníme panu Šlamborovi u uvedeného produktu odstupení od kupní smlouvy. Více informací jsme mu již zaslali, na jeho e-mailovou adresu. Prosím Vás ted o případné uzavření sporu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k navrženému řešení stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k umožnění společností spotřebiteli odstoupit od smlouvy) stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.